Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Tillandsia (luftplanter)

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
MarianneK

Tillandsia (luftplanter)

Indlæg af MarianneK » 9/11/2014 kl. 00:28

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er andre herinde der er interesseret i luftplanter/Tillandsia? Jeg har tjekket nettet i et stykke tid nu og ligeledes Facebook, for at se om der mon fandtes en gruppe for evt. interesserede i Tillandsia planterne, men kunne ikke finde nogen danske grupper overhovedet.... Tror måske, at interessen på det danske marked måske ikke er så stort?
Hvis nogen herinde kender til nogle grupper/forummer eller evt. steder man kan købe/bytte sig til nogle Tillandsia planter, ville jeg blive glad for evt. oplysninger... :lol:

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Tillandsia (luftplanter)

Indlæg af Egon K P » 9/11/2014 kl. 00:54

Du kan jo prøve at kontakte Harald her:

http://www.stoubytropeplanter.dk/

Der er et katalog nederst med Bromeliaer/Tillandsiaer. :wink:
Mvh Egon

MarianneK

Indlæg af MarianneK » 9/11/2014 kl. 20:16

1000 tak for det link Egon. Der må jeg lige ind og kigge.. :)

Christian Schousboe
Kontakt:

Indlæg af Christian Schousboe » 7/4/2015 kl. 20:51

Hej

Jeg kender desværre ikke nogen dansk ’Bromeliacé-gruppe’ eller ’Tillandsia-gruppe’.

Men jeg ved, at en del orchidedyrkere har lidt bromelier her og der mellem orchideerne.
Og bromelier er populære hos terrarie-folk, måske især hos dem, der holder de små giftfrøer (se fx http://www.froegruppen.dk/).

Hvis du vil prøve at tromme bromeliadyrkere samme til en ’gruppe’, kunne det måske være en idé at tilbyde byttemuligheder. På nettet ?

Jeg kan selv tilbyde Tillandsia crocata som bytteobjekt.

Mh Christian

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 8/4/2015 kl. 00:36

Hvis du stadigvæk leder efter Tillandsia'er, så har "Billig Blomst" i Aarhus dem for tiden til 15 kroner stykket. De har 6 forskellige slags, både store og små arter. Om du så bor nær ved, er så lige det. Du kan se de 6 forskellige slags på billedet, det var nogle jeg købte i februar, de har dem stadigvæk derude.
Vedhæftede filer
Tillandsia, Billig Blomst 22-02-15 2195.jpg
Tillandsia, Billig Blomst 22-02-15 2195.jpg (646.67 KiB) Vist 29762 gange
Mvh Egon

Christian Schousboe
Kontakt:

Gratis: Tillandsia crocata

Indlæg af Christian Schousboe » 21/3/2016 kl. 15:33

Lille diskret fordringsløs plante, 2 årlige blomstringer, små klartgule blomster med dejlig honningduft.
Efter forårsoprydning har jeg et par ’duske’ til overs hvert bestående af 3-4 planter.
Pris: Send mig navn & adresse og du får denne sympatiske plante – helt uden udgifter.
Først til mølle …..
MhH Chr

Christian Schousboe
Kontakt:

Indlæg af Christian Schousboe » 11/5/2016 kl. 18:18

Sådan ! Så er det slut med Tillandsia crocata for denne gang.
MH Christian

Besvar