Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Boye er gået bort

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
Brugeravatar
Mads
Moderator
Geografisk sted: Århus C

Boye er gået bort

Indlæg af Mads » 8/7/2008 kl. 00:27

Kære Alle DOKer,

Har lige til min sorg hørt fra Teddy, at Boye er død.

Han var et meget elskeligt og positivt menneske, som var en vigtig del af Dansk Orchide Klub - både som del af bladets redaktion og på andre måder. Han var en gavmild person, som gerne delte ud af sin store viden om orkideer. Han har blandt andet foræret undertegnede en kopi af Pierre Delforges "Europas Orkideer" blot fordi han havde en ekstra. Vi er mange orkidedyrkere, som har nydt godt af hans gode råd i brevkassen. Jeg er sikker på, at der er andre forummedlemmer, som kan bidrage med historier om hvad han har betydet for klubben.

Det er et stort tab for klubben og orkidemiljøet - hvis vi havde haft flere som Boye, er jeg sikker på at klubben ville have haft så meget desto nemmere ved at skaffe nye unge medlemmer - nu må vi i stedet klare os uden Boye...

Bedste hilsener,

Mads

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 8/7/2008 kl. 08:48

Det var dog frygtelig trist, Boye var netop en hjertevarm (men også bestemt på sin egen måde) mand, som jeg altid vil huske for hans generøsitet, passion for Phalaenopsis slægten og ikke mindst for hans rosensamling.

Boye var derudover også klubbens brevkasse redaktør og det var igennem redaktionsarbejdet at jeg først lærte ham at kende. Og netop sommer redaktionsmødet som netop nu skulle være afholdt blev altid holdt hos Boye, så vi rigtig kunne nyde hans lille perle af en have. Trist at han skulle forlade os netop som alle hans roser står flottest, men måske det også er bedst at huske ham såden.

Det varmeste tanker gå til hans kone og familie, og en stor tak for den hjertevarme og gæstfrihed man altid fik nede på Bøtø egnen.

Farvel og tak til en selvudnævnt orkideidiot.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Benthe Schmidt
Geografisk sted: Espergærde

Aj, jeg kom for sent!

Indlæg af Benthe Schmidt » 10/7/2008 kl. 23:13

Hvor har jeg mange gange tænkt at skrive til Boye. Han har gjort så meget for at også vi amatører fik en morsom/alvorlig indgang til vore dejlige orkideer.

Boye var en person, der virkelig gav af sig selv, og som jeg ser det brugte en masse tid på vor interesse. Boye delte sin viden og sine fiaskoer på en måde, så enhver følte sig velkommen og forstået. Mødte desværre ikke Boye i denne omgang.

Der er bare et stort savn - men lykke til på din videre vej - og jeg tror, jeg godt ved hvad du laver - på den anden side.

Ses - senere!

Benthe

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 11/7/2008 kl. 17:14

Jeg har haft fornøjelsen at kende Boye i mange år, da han var min x kones chef. Jeg hørte da meget om han orkideer, men nåede først at se samlingen efter han var flyttet til Bøtø.
Boye var jo ikke kun en dygtig orkidedyrker, men også en dygtig pædagog, som mange uvorne unger, som idag lever et velfungerende liv, kan takke ham for. Bare spørg Niels Hausgård.
Ære være hans minde.
Mvh
Lars

Besvar