Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
En blomst der går langt tilbage....men hvad er det for en?
- SirLonewolf
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Ja, det gjorde vi, Irma....desværre må jeg så sige at de to orkidéer fra dig ikke har det så godt. Restrepia'en må jeg nok erklære for død de her dage, og Dryallea'en har det heller ikke super. Begge begyndte pludseligt at miste bladene. Jeg har pottet Dryallea'en om i levende spagnum mos med lidt bark og perlite, fordi det spagnum mos den var i, var blevet sort i toppen og kompakt. Den står stadig i "terrariet", så må vi se om den overlever.
Passer den pasningsvejledning jeg har noteret på min hjemmeside? --> http://orkidedagbog.ribi.dk/dryadella/d ... ii_001.asp
Den står som sagt i "terrariet" i et nordvendt vindue, med en luftfugtighed på ca 75% og en temperatur på 20-21 grader C, og den er fugtig hele tiden
Passer den pasningsvejledning jeg har noteret på min hjemmeside? --> http://orkidedagbog.ribi.dk/dryadella/d ... ii_001.asp
Den står som sagt i "terrariet" i et nordvendt vindue, med en luftfugtighed på ca 75% og en temperatur på 20-21 grader C, og den er fugtig hele tiden
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.
Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.
Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk
Re: En blomst der går langt tilbage....men hvad er det for e
Ja nu er der så blomst i min
jeg vil se om jeg kan sætte et billede ind af den hvis jeg kan finde ud af det her nye 

Jeg kan ikke sætte billeder ind mere den siger hele tiden at de er for store selv om at jeg har lavet dem mindre som de plejer 
Så den må i undvære

Så den må i undvære
Så lykkedes det vist Måske 

- Vedhæftede filer
-
- malerkost 2.jpg (73.85 KiB) Vist 4245 gange
Så lykkedes det både at få den i blomst, og få billedet sat ind. Jeg kan se, at billedet er på 540 * 405 pixels, i det gamle forum var max på 520 * 800 pixels, er det stadigvæk det, er det nok grunden til dine problemer med at sætte billedet ind. De 128 kb overholder du fint, det er på knapt 74 kb, så har du måske lidt at gå efter til næste gang, du sætter billeder ind!
Men, tilbage til selve billedet, det er jo en flot blomst den sætter, og så lige i Jimmys farver, orange! Et godt billede, med de mange støvfang hængende ude i luften, mon ikke den kunne være fuglebestøvet?

Men, tilbage til selve billedet, det er jo en flot blomst den sætter, og så lige i Jimmys farver, orange! Et godt billede, med de mange støvfang hængende ude i luften, mon ikke den kunne være fuglebestøvet?

Mvh Egon
Ja, det er da en flot malerkost du har der Irma 

Med venlig hilsen
Erna
Erna
Tak Egon
jeg har tænkt på at sætte den ud når den er helt udsprunget så måske at den kunne blive bestøvet om det så bliver af fugle eller andet
det kunne jo være sjovt hvis man kunne få den til at formere sig .
Også tak til dig Erna ja det er en fin kost
jeg skulde egentlig også til at male men jeg tror jeg tager en anden malerkost 

Også tak til dig Erna ja det er en fin kost

Jeg har faktisk fået 2 frøkugler på min plante så nu håber jeg at de kan modne så jeg kan så dem
så kan jeg måske hjælpe andre der gerne vil ind i aven