Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvor tit sker sådan noget

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Hvor tit sker sådan noget

Indlæg af Erna » 28/11/2011 kl. 10:22

I det her område er et rigtigt rigt fugleliv, blandt andet er her også rigtig mange fasaner.
På vej til byen i lørdags, fik vi lige ramt en fasanhøne, den flaksede nærmest selv ind i siden af bilen. Nu skal man jo lige checke om den faktisk er død, så den ikke lider. Den var flakset et godt stykke ind mellem nogle træer, men så havde den måttet give op.
Nu er der jo ingen grund til at lade god mad gå til spilde, især ikke med fedtskat, moms og hvad ved jeg, så fasanen røg ned i en pose og ind i bagagerummet.

Nu er det vidst sådan at jeg har en yderst veludviklet evne til altid at kunne se hvor meget bedre dette eller hint, kunne være og det er ikke sådan at jeg nøjes med at tænkte det, neej det skal sandelig fortælles.

Så, på vej hjem med fasanen, kværnede jeg løs i en endeløs ordstrøm. Den er ikke særlig stor sådan en.. måske kan man lave fasanpindemadder, og få det til forret….det havde nu været bedre hvis det havde været en fasankok, der er større ( som om der var noget at vælge imellem) o.s.v...........................

Vel hjemme i indkørslen kunne jeg lige nå en afslutningsbemærkning, da vi lige var trådt ud af bilen: Det havde altså været bedre hvis man havde to fasaner

Jeg er ikke helt sikker på om jeg var blevet helt færdig med sætningen, inden der lød skud ude fra marken, en fasan skræppede op, lyden af flaksende vinger og så den dumpe lyd når en stor flot fasankok lander mindre en to meter fra hvor vi stod.

Hvor tit sker sådan noget lige? Ja jeg spørger bare. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 28/11/2011 kl. 11:49

Man skulde da næsten tro at du havde en særlig evne til at telepatere stod du i ledtog med jægerne :?: :wink:
Det er da godt nok noget af en fortælling :roll: velbekomme fasan smager rigtig godt :)

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 28/11/2011 kl. 11:53

Nej, jeg så slet ikke jægerne. Jeg skyndte mig bare at samle byttet op, inden de begyndte at lede. Men det var jo vores, det er den eneste del af jagtloven jeg kender. Hvis byttet falder på vores grund så er det vores.

Ja, tak jeg glæder mig også til at smage, jeg har kun en gang tidligere fået fasan, og det er en menneskealder siden.
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 28/11/2011 kl. 12:00

Ja det er rigtigt min mand er jæger så den lov kender jeg også :)

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 28/11/2011 kl. 12:55

Hej Erna

Skynd dig ned og køb en lotto.
Du kan ikke undgå at vinde.

Når du skal tilberede dine fasaner ,skal du huske
stege lårene længere end brystkødet.
Fasankokken plejer at være lidt mere sej i kødet end høner,
så dem giver jeg 1-1½ time(lårbasserne).
Husk at komme lidt bacon ved så det ikke bliver tørt.

MVH Per

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 28/11/2011 kl. 14:27

Ok Per, jeg snupper en onsdagslotto online :lol:
Nå, ja men hvis kokken er sejere end hønen, så er det måske fordi den har så travlt med at rende rundt efter så mange damer som muligt, den får lidt ekstra stegetid :lol:
Med venlig hilsen
Erna

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 28/11/2011 kl. 15:36

bon appetit og held og lykke :D

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 28/11/2011 kl. 17:18

Skøn historie Erna :D :D :D

Og velbekomme :wink:
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 30/11/2011 kl. 22:15

Ja tillykke med de to fjerkræ....og så vinder du jo nok de 111 mill. :wink:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 30/11/2011 kl. 22:25

Næh, det gjorde du så ikke...har lige hørt at ingen vandt i dag, så næste onsdag er der 117 mill. Prøv at tænk alle de orkidéer man kunne få, for ikke at nævne en masse drivhus plads til dem :D
Mvh

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 1/12/2011 kl. 08:58

Jamen jeg kan så fortælle at fasanerne smagte skønt. De skulle jo lige hænges først, man kan jo ikke være sikker på om det nu er nok at køre dem ned og skyde dem, de skulle gerne ligge helt stille når man tilbereder dem. :lol: Lårbasserne blev også dejligt møre Per. :lol:

Pyt med de 111 lottomillioner Jimmy.
Nu kan jeg traditionen tro i en hel dejlig lang uge gå og sige:
Det ville nu være bedre hvis man vandt 117 millioner, end 111 millioner......

Ja, så skulle der jo nok kunne blive råd til det hele, hvis man virkelig vandt alle de penge. Meeen, spørgsmålet er så bare om man ville værdsatte sine planter o.s.v. på samme måde. Man ville jo aldrig have nødig at gå og se frem til og glæde sig til at man kunne få råd til dit og dat, måske ville det blive for nemt.
Med venlig hilsen
Erna

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

ville man kunne nyde sine planter lige så meget med 111mill?

Indlæg af ole lukøje » 2/12/2011 kl. 02:42

jeg kan ikke dy mig for lige at lufte mit drømmescenarie for jer.

personligt tror jeg ikke det er noget problem, hvis jeg havde heldet til at vinde i lotto, om det blev den helt store pulje eller ej, så tror jeg at jeg ville begynde at lære mere om plantens egenskaber og genetik/arvelov osv.

derefter ville jeg købe et everlasting laboratorie og bygge et "60%driv-40%hus" og måske hyre en der kommer en gang om ugen og hjælper lidt med pasning af min samling og hjælpe med at holde drivhuset i nogenlunde stand så planterne overlever, hvis man skal på ferie og lede efter nye planter. 8)

jeg tror tværtimod samlermanien tager en helt ny dimension, hvis man får midlerne->mulighederne til at gå amok!

lilian
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af lilian » 2/12/2011 kl. 09:14

hø hø Ole - noget nær dine planer luftede jeg herhjemme forleden...

måske jeg også ville samle et FRIVILLIGT hold og tage på en lille ekspedition udi orkideverdenen . hvis der var nogen der ville med...!!!

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 10/12/2011 kl. 10:09

Det glæder mig at de fasaner smagte godt, Erna.

Ja, du har jo helt ret Erna, 117 er bedre end 111....men spørgsmålet ville jo være, om du ville kunne mærke de 6 mill. forskel i edn store pulje :wink:

Ja, jeg ville i hvert fald stadig gøre min uddannelse færdig og frasige mig min SU, og så arbejde som pædagog når jeg var færdig.
Udover det ville jeg få bygget mit drømmehus, med tilbygget Orangeri/drivhus og der skulle installeres automatisk vanding, kunstlys, varme osv....måske også med webcams installeret, der streamer billeder til en hjemmeside, så jeg nemt kunne få et overblik og den samling der hurtigt ville vokse til kæmpe dimensioner :D
Mvh

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 10/12/2011 kl. 12:35

SirLonewolf skrev:Det glæder mig at de fasaner smagte godt, Erna.

Ja, du har jo helt ret Erna, 117 er bedre end 111....men spørgsmålet ville jo være, om du ville kunne mærke de 6 mill. forskel i edn store pulje :wink:

Ja, jeg ville i hvert fald stadig gøre min uddannelse færdig og frasige mig min SU, og så arbejde som pædagog når jeg var færdig.
Udover det ville jeg få bygget mit drømmehus, med tilbygget Orangeri/drivhus og der skulle installeres automatisk vanding, kunstlys, varme osv....måske også med webcams installeret, der streamer billeder til en hjemmeside, så jeg nemt kunne få et overblik og den samling der hurtigt ville vokse til kæmpe dimensioner :D

Som talt ud af min mund. Bortset fra at jeg nok ville købe et nyt hus og leje det nuværende ud, indrette et kæmpe orangeri med varm-, kold- og tempererede afdelinger. Jo, vi ved nok, hvordan vi gerne ville ha' det.
:lol: :lol: :lol:

Og nævnte jeg hjørnet med hængekøje, musikanlæg, og kaffeautomat ;)
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Besvar