Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvad er det nu man gør

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 16/4/2012 kl. 11:29

Du må da vist have ganske ret i den sidste udtalelse, Per! :lol:

Husker jeg det i morgen, når jeg igen endevender det hjem, så forsøger jeg at få et par billeder af begge typer blomster, det må jo være muligt at se forskel på dem.

Blomsterne sidder, så jeg må holde kameraet i umulige skæve vinkler, for at få et nogenlunde rimeligt billede af åbne blomster, selvom de sidder der i hundredvis. Jeg havde lige glemt i går, at planten er særbo, ellers havde jeg nok kikket bedre efter. Da fuglene har ædt de fleste bær, så vil der være en del ikke bærbærende planter, der også er hunner, men, nok ikke den anden vej rundt! :roll: :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 17/4/2012 kl. 15:43

Så er husets planter klargjort til ejeren kommer hjem i morgen, så har jeg da fri 3 dage, før de næste 2½ uge starter op igen.

Jeg var en tur nede ved Misteltenene igen, og, som Per så rigtigt skrev, så kunne jeg nu finde hunblomsterne, og, efter min bedste mening, må det være disse, de sidder i hvert fald på de bærbærende planter.

Billede

Dem anså jeg jo slet ikke for at være sprungne ud endnu, da jeg var der forleden! :oops:

Billede

Dette må så være en hanblomst, ligeså dem, jeg satte ind sidst.

Billede

Og her hanblomsten lidt fra siden af.

Nu skrev jeg jo om dem, der hang i trådene i træet, se lige her, hvad jeg også så, da jeg fik brillerne sat på næsen.

Billede

Adskillige af de tynde grene så således ud, oversået med spirende frø, der ligeledes havde firet sig ned, og, med blæstens hjælp fået fat i en gren lidt under.

Billede

Formentligt får de ikke alle fat, sikken en podepind man ellers kunne få til et æbletræ! :P
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 18/4/2012 kl. 13:26

Hej Egon
Tak for rundvisningen i din vens have :lol:
Flotte billeder, og store flotte mistelten. Det er rigtigt fint at kigge dybt ind i virvaret. :lol: Godt at du fik sat brillerne på næsen, så vi også fik den fine perlerække at se. Det er jo utroligt, man kan se de klistrede tråde som vel så har til formål at forhindre dem i at falde på jorden, hvor de ikke ville kunne spire og gro :roll:

Jeg har lige været nede og checke mine frø som nu har siddet på træet i næsten 2 måneder. Ja siddet og siddet, der var faktisk ikke så mange tilbage og nogle af dem som stadig er der, er fuldstændigt indtørrede. Der er dog en lille klump med måske tre stykker, som der måske er håb for. Jeg kunne ikke se nogen grønne spirer, men jeg kunne så heller ikke komme helt tæt på, jeg burde nok have taget en større stige. Jeg må se hvordan det går, ellers må jeg jo bare prøve igen en anden gang.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar