Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

akvarie - selvskabsfisk? guppy osv?

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 22/12/2011 kl. 20:28

Hej Ole
Held og lykke i din helingsproces, det er rart at vide man kan få den hjælp man kan bruge.

Og du virker til at have rimelig styr på det. Natten er altid god til projekter, der er en helt speciel energi om natte.

Og tillykke med akvariet, jeg har altid syntes at Guppyer og Neonfisk er så flotte. Så det bliver spændende når du får taget nogle billede.

Glædelig jul og godt nytår

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 22/12/2011 kl. 23:13

Hej Aders hold da op :? det havde jeg ikke set komme hold ud og kom igen bliv bedre...det gør mig ked af at læse du har det så skidt og alligevel lidt stolt over du selv søger hjælp det viser bare du er i den gode ende :) Du vil godt og man kan det man vil så det skal nok gå :)

Jeg gior dig ret i at dette forum er det sted man trygt kan udtrykke sig og lukke ud, jeg blev også kun mødt af forstående søde mennesker da jeg måtte sige farvel til min lille pige det er mennesker i særklasse der befinder sig her det er jeg så evigt enig i.

Ang akvarie så er jeg jo gammel i gårde. Det du skal gøre op med dig selv er hvad vil du med dine nye familliemedlemmer ? hvad skal du med dem? Skal du bare kigge på dem og nyde ro og fred skal du holde dig fra agresive arter. Vil du noget mere og have unger er der nogen bestemte fisk der skyder yngel fra sig som lort fra en spædekalv. ;)

Dværgcurami er en meget smuk fisk...men men men den er altså svær jeg har haft den i 325 L med 3 tøser og hannen fik ram på dem alle 3 og døde vel nok af kedsomhed/ensomhed efter han havde slået sine damer ihjel...det er en agresiv lille bandit.

Tag derimod dværg cicliden den er meget meget smuk og meget mindre agresiv end dværgkurami. Hunnén er flottere end hos drægkurami og de er lette at få til at yngle.

Kuhli ål er underholdende og holder sig i bunden af dit akvarie...de skal helst være 5+ for at have det godt...de er sorte og orange og ret underholdende

Så er der snegle som man jo tror som nyfødt akvarist det er fy fy men der er altså nogle nasty fede snegle i handlen, pink, lilla, srigende gule mysterige snegle og de store lange jeg også har sorte sneglehuse der ligner noget fra et jkoral rev og med gul eller orange fod :P

Skallaren er en klassiker men ikke noget man skal investerer stort i hvis man har bitte små neon de skal op i 2-3 cm før man køber voksen sckallare ellers fås de jo i baby str. til en flad 5ér min favorit er perlemors scallare eller altum scallare...ASMUK fisk og hvis man køber feks 5 er chancerne ok for at få et ynglepar de lægge ræg på indvendige pumper og blade på akvarieplanterne...sjov og meget kongelig fisk.
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

homemade-JULE update! <3

Indlæg af ole lukøje » 25/12/2011 kl. 02:44

glædelig jul for 2 timer siden.

jeg er kommet hjem og oplevede en fantastisk hyggelig julestemning hos min mor, sammen med hende og hendes mors forældre, min søster og nevø + mine to mindre brødre.

dobbelt and og en kæmpe flæskesteg! hvad med der tilhøre- det slår hospitalsmad med 120point 8) mors mad er bare altid bedre.

nu skal jeg bare tilbage igen den 26. og have den måned-halvanden overstået, så jeg kan komme ordenligt igang med mit vinterhave projekt, så det står klar senest til foråret. <-offtopic

jeg har forsøgt meget ihærdigt at tage billeder af de snakeskin guppyer, men min telefon har for simpelthen for dårlig lukketid, til at fange noget som helst detaljeret mønster, så jeg har 1 ud af 50 billeder! et enkelt sløret billed der viser, en han nogenlunde til at se, hvordan deres mønster ser ud.
Vedhæftede filer
DSC00823small.JPG
setup nu :)
DSC00823small.JPG (124.25 KiB) Vist 5478 gange
DSC00774smal.JPG
første setup, før fisk og plante indkøb
DSC00774smal.JPG (117.63 KiB) Vist 5462 gange
filigran.JPG
yndling!
filigran.JPG (19.64 KiB) Vist 5469 gange

ole lukøje

homemade-JULE update! <3 part 2

Indlæg af ole lukøje » 25/12/2011 kl. 03:20

jeg overvejer at sætte luftpumpe til i et rør(a la bundfilter lift) og lave en Co2-snlæg på en ventil til luftsten så vandet bliver iltet rigtig godt og planterne får et boost. når jeg nu ikke er der til at høre på den forbandede larm alligevel, de næste par uger :lol: :roll:

jeg glemte at nævne at min mor, har glemt at fodre de tre dage jeg var i randers, så en af hunnerne er krædset af og spist af de andre(en anden ser stresset ud pga timer-idioti og havde været næste fatale offer i stimen, jeg kan i hvert ikke finde resterne, men den var drægtig og sked åbenbart en masse yngel ud inden den døde, :evil: nu håber jeg ikke den har været gravid med en eller anden tager guppy mix han med forkerte farver eller noget broget noget, det ville være super nederen at skulle fiske op og slå i hjel, på grund af en vision om at avle min egen filigran/endlers guppy stamme i løbet af nogle år. der skal først bare nogle friske parringer til, så jeg måske kan sætte 2 avlsakvarier op(har 3 på lager).

også var der lige lidt flere billeder.
Vedhæftede filer
filigran4.JPG
filigran4.JPG (41.76 KiB) Vist 5464 gange
filigran3.JPG
filigran3.JPG (52.66 KiB) Vist 5466 gange
filigran2.JPG
de er sgu hurtige!
filigran2.JPG (40.04 KiB) Vist 5469 gange

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 28/12/2011 kl. 13:56

Det ser super godt ud, Anders :D

Som du selv nævner, så er det ærgerligt med den lange lukkertid på din mobil.
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

larsvh

fisk

Indlæg af larsvh » 28/12/2011 kl. 17:26

hej ole.
jeg tror nu ik din fisk er død af at den ik har fået noget at spise i 3 dage.
det må skyldes noget andet. min svoger som har rigtig mange guppyer har også haft problemer med guppy hunner. hver gang han fik nye hunner så døde de efter de havde fået unger. det er først efter de unger er blevet store at hunnerne overlever.

har selv et akv fyldt med vild guppyer(endlers som de kalder dem i dag) og der er ingen problemer i at de ik får mad i nogle dage. bor i aalborg og har sommer hus i københavn og tager nogengange over i nogle dage uden problemer.

mvh lars

Brugeravatar
Alexcpdk
Geografisk sted: Næstved

...

Indlæg af Alexcpdk » 11/1/2012 kl. 23:45

her er min selvskabs fisk :)
Vedhæftede filer
IMG_0446.JPG
IMG_0446.JPG (115.88 KiB) Vist 5493 gange
Med venlig hilsen
Alexander Dittmer

Morten Lyngsaa
Geografisk sted: Kaas
Kontakt:

Re: homemade-JULE update! <3 part 2

Indlæg af Morten Lyngsaa » 12/1/2012 kl. 09:44

ole lukøje skrev:jeg overvejer at sætte luftpumpe til i et rør(a la bundfilter lift) og lave en Co2-snlæg på en ventil til luftsten så vandet bliver iltet rigtig godt og planterne får et boost. når jeg nu ikke er der til at høre på den forbandede larm alligevel, de næste par uger :lol: :roll:
Luft pumpe er bandlyst hvis du vil køre med CO2, da du ved hjæp af luftboblerne udlufter CO2 fra vandet!
Mvh.
Morten Lyngsaa
Skolemarken 1
Kaas
9490 Pandrup

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 12/1/2012 kl. 19:14

Alexander...
Fin fisk du har der....tror bare ikke guppyerne ville bryde sig om den som selskab :wink: :lol:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

ole lukøje

Indlæg af ole lukøje » 14/1/2012 kl. 13:50

@ alexander

orh! har du saltvandsakvarie? det kunne jeg godt tænke mig engang, men jeg tror sgu ikke jeg er i stand til at holde fisk i live i sådan et.

@lars

jeg kan også godt huske at sidste gang jeg havde guppyer, døde hunnerne ret hurtigt efter der var kommet yngel, så jeg håber det der er tilbage er nok, til at få nogle voksne hunner igen.

Brugeravatar
Alexcpdk
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Alexcpdk » 6/3/2012 kl. 23:42

ole lukøje skrev:@ alexander

orh! har du saltvandsakvarie? det kunne jeg godt tænke mig engang, men jeg tror sgu ikke jeg er i stand til at holde fisk i live i sådan et.

@lars

jeg kan også godt huske at sidste gang jeg havde guppyer, døde hunnerne ret hurtigt efter der var kommet yngel, så jeg håber det der er tilbage er nok, til at få nogle voksne hunner igen.
Yep :-) har kørt med saltvand de sidste 5år, og er et helt fantastisk "smykke" i hjemmet. dog lidt dyrt at have kørende især, nå man både er til rovfisk og selskabsfisk som klovnfisk og kirurger. det er absolut ikke svært at have med at gøre mere, teknikken har udviklet sig, så det er stort set det samme som ferskvand, bare lidt dyre at starte op :)
Med venlig hilsen
Alexander Dittmer

Brugeravatar
Jim Valentin
Geografisk sted: Nykøbing Falster
Kontakt:

Indlæg af Jim Valentin » 24/3/2012 kl. 10:16

Fisk er herlige, har selv en fortid som aktiv akvarist! 8)

Prøv at sætte noget sort pap eller sort hyldepapir (tror jeg det hedder, det der klistrer på den ene side (luftbobler kan drille på sidstnævnte)) og du vil opleve en langt højere dybde i dit akvarium samt den grønne farve fra planterne vil fremtræde endnu mere! :)

Btw så er guppyer herlige fisk =)
Mvh.

Jim Valentin S.

Besvar