Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Medinilla magnifica

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
Kiwi

Medinilla magnifica

Indlæg af Kiwi » 21/12/2011 kl. 13:25

Selvfølgelig ble jeg fristet til å kjøpe en billig avblomstret M.m. i dagligvarebutikken..

Jeg er klar over at M.m. skal ha høy luftfuktighet og godt lys. Det første har jeg prøvd å avhjelpe ved å fylle lecakuler og torvmose i ytterpotten til M.m. Luftfuktigheten, eller rettere sagt mangelen på den, ser jeg som muligens det største problemet. Den kan falle til under 40%, på dager der jeg fyrer mye i ovnen.

Jeg dusjer plantene et par ganger om dagen , i tillegg.

Spørsmålet mitt er; er det i det hele tatt noe håp om å få planten til å trives i vanlig stuemiljø, eller er det et prosjekt som er mer eller mindre dømt til å mislykkes?

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 21/12/2011 kl. 14:40

Hej Kiwi

Jeg tror det bliver svært på den bredegrad du bor.

Jeg har været på dens oprindelsessted i troperne.
De groede som træer, med nat-temperature på ca. 12-14 gr.
luftfugtighed på 98 %
men om dagen steg temp til 25-27 grader m. luffugtighed på
65% + sol 12 timer.
Regn hver nat nogle timer.
Håber den vil være hos dig.

Hilsen og god jul fra Per

Kiwi

Indlæg af Kiwi » 22/12/2011 kl. 11:45

Takk for svar, PA48 :)

Det blir utvilsomt en utfordring, bare og holde den i live.. :? Det blir uansett spennende og se, om den i det hele tatt vil vokse. Nå går det jo heldigvis mot lysere tider og så får jeg dusje ekstra iherdig!

God jul og godt nyttår, til deg også. :)

Besvar