Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Orkide-kort

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Orkide-kort

Indlæg af monicakasandra » 23/12/2011 kl. 18:51

Jeg har jo forskellige kreative hobbies udover mine orkideer. Det er blandt andet at lave kort med forskellige motiver, stemplet og farvelag eller som her.

Et orkidebilled printet på fotopapir og arrangeret på Webster-pages papir og en stykke mørk rosa karton.

Det blev et enkelt og smukt kort. jeg ved aldrig helt hvad jeg ender ud i.

Jeg laver til venner og familie og kollegeer, som til tider også bestiller kort hos mig.
Vedhæftede filer
orchidcard.jpg
orchidcard.jpg (93.86 KiB) Vist 5421 gange

lilian
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af lilian » 24/12/2011 kl. 11:41

det er supersmukt - sjovt nok så laver jeeg også orkidekort, men det er i stof, som kan sendes direkte som postkort...

glædelig jul...

Kiwi

Indlæg af Kiwi » 24/12/2011 kl. 18:46

Så flott kortet var! :) Vil tro at mottagerne blir meget fornøyde! :)

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 28/12/2011 kl. 13:48

Absolut smukt. Det kan du jo sagtens finde ud af :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

monicakasandra
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 28/12/2011 kl. 18:12

Tak for de fine ord :D

Didde
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Indlæg af Didde » 16/1/2012 kl. 21:54

Hvor er det fint, jeg elsker også at lave kort, mon ikke man kan lave en flot orkide i Floral Punch Craft, det tror jeg at jeg vil prøve en dag.

monicakasandra
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 17/1/2012 kl. 07:08

Hej Didde

Ja, jeg har flere floral punch, men er ikke kommet i gang med at lave blomster endnu, har ellers bog med floral punch med de lækreste blomster. Der er vist ikke en orkide i mellem. Det kunne være at jeg skulle se at komme igang.

Men Tim Holtz og Cricut blomster kører fint - du kan jo tjekke min blog ud http://monicakasandrasblog.blogspot.com/

Herligt en medfælled til orkideer og scrap. :D Måske "kender" vi hinanden i scrap sammenhæng?

Didde
Kontakt:

Indlæg af Didde » 17/1/2012 kl. 09:22

Jeg har ikke været så aktiv i scrap med fotos, mere i kort med iris folding og teposer, men det har været på nettet. Jeg var for nogle år siden (før jeg fik hus) aktiv på Rokken.dk, men der var ikke så meget gang i papirhobbierne derinde så jeg skiftede til nogle amerikanske fora, blandt andet 'Circle of Crafters' som er meget aktivt og inspirerende.

Tiden er ikke så meget til papir efter vi har købt hus og er i gang med en hovedrenovering, men nu er vintertiden kommet og jeg har lidt tid igen til hobbier, så jeg håber at tage lidt fat på papiret, da jeg har fået alle mine hobbyting op i mit nye kontor.
Og jeg har faktisk fået en Silhouette, så mulighederne er uendelige, men det er tiden desværre ikke :)

Jeg har en af Leone Em's bøger men desværre heller ingen orkideer i den, men jeg fandt lige 2 der laver nogle flotte her:
Klik på de 2 links for at se billeder :wink:
http://peejays-ramblings.blogspot.com/2 ... chids.html
http://www.jakheath.com/2008/12/floral- ... rchid.html
Senest rettet af Didde 17/1/2012 kl. 17:26, rettet i alt 1 gang.

monicakasandra
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 17/1/2012 kl. 10:07

Jeg har en af Leone Em's bøger men desværre heller ingen orkideer i den, men jeg fandt lige 2 der laver nogle flotte her:
http://peejays-ramblings.blogspot.com/2 ... chids.html
Hej Didde, det ene link du henviser til, der er en af Leones bøger med Orkideer. Jeg har lige bestilt den hos Gitte fra Odder/Samsø. Nu vil jeg i gang med at øver mig med mine punches og bøger.

Jeg har forøvrigt lige investeret i en ny Cricut, den kan skære i tykt karton og har bl.a. software med disney.

Det kunne da være vi skulle mødes en dag til scrap og orkideer.
Jeg er mere "Stempel"pige end scrap, specielt Stampscares scenich stamping

Didde
Kontakt:

Indlæg af Didde » 17/1/2012 kl. 10:38

En orkide-papirdag, det kunne være hyggeligt! Gitte laver nogle fantastiske blomsterkort, det var faktisk hende der inspirerede mig til at komme i gang med punches.

Jeg har ikke fulgt med kreabølgen de sidste par år, så jeg er ikke helt nede med stempel-lingo :) Jeg har prøvet lidt stempleri og har også en kasse med stempler, men jeg synes det er svært at få pænt, det kan være du kan vise mig nogle teknikker. Eller måske er mine stempelpuder bare for billige, jeg tror jeg fandt en masse fra Bilka til en 10'er stykket.

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 17/1/2012 kl. 11:18

Ja, "dyrkningen" af orkideinteressen har jo mange afkroge, flotte kort, man kan fremstille, og, to spændende links.

Jeg har forøvrigt sendt dig en pb'er angående dit sidste indlæg, Ditte, bare, hvis du skulle "overse" den! :wink:
Mvh Egon

Besvar