Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Glæd jer til om 20 år!

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Glæd jer til om 20 år!

Indlæg af Egon K P » 1/4/2012 kl. 10:27

Hej alle.

Se lige, hvad DMI offentliggør af spændende fremtidsperspektiver! :shock: Om 20 år kan I alle dyrke tropiske orkideer i et gratis næsten uopvarmet drivhus, HURRA for galaksevinden, gratis strøm, og nordlys i årevis!

OK, OK, alt har sin pris, ikke mindst efter de 4-5 år, det hele varer, så er det gammeldags opvarmning igen til den hastigt voksende orkidesamling.

Her er et link til nyheden, og der er yderligere informationer i "værd at vide" boksen på DMI. :P Spændende læsning, ikke mindst den oprindelige artikkel.

http://www.dmi.dk/dmi/galaksen_giver_gr ... _om_20_aar
Mvh Egon

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 1/4/2012 kl. 11:53

Jooooe Egon

1 April er underlig dag.

Per

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 2/4/2012 kl. 07:50

Jamen hold da helt op Egon så skal der virkelig blus på lampen om 20 år.

Ventetiden kan man jo fordrive med at finde andre næsten gratis energikilder. Jeg kan f.eks. foreslå at man tager i Plantorama og investerer i genopladelige kaktusser, den lader op om dagen og når det bliver mørkt er den selvlysende. Desværre har jeg ikke været så heldig med fotoet, blomsterne lyser faktisk helt hvidt, og der er slet ikke noget af det grønne på kaktussen at se, når det bliver mørkt. Fotoet er taget med stativ og med den automatiske natfunktion på kameraet.
Jeg har så ikke styr på hvor mange man skal have, hvis der skal være lys nok til f.eks. at læse avisen, men den er meget flot at se når den står der og lyser.

Mammillaria gracilis
Billede
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 2/4/2012 kl. 22:10

Hvis det lys på kaktussen er hvidt, så må det da vist være en forsinket aprilsnar, ligesom DMI's historie var. :lol: Måske den skulle have været leget med hvidbalancen, inden du tog billedet, Erna! :P Dit kamera har måske en grøn-balance i stedet for! :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 2/4/2012 kl. 23:13

Jeg var godt klar over at DMI's historie om galaxen var en aprilsnar, også før jeg læste dit indlæg 8)
Jeg ved ikke hvordan jeg skal lege med hvidbalancen på mit kamera. Selvom den desværre bliver grøn på billedet, så lyser den hvidt i virkeligheden, det er bestemt ingen aprilsnar.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 2/4/2012 kl. 23:31

Det er jeg godt klar over, sidst jeg legede med min hvidbalance kom jeg til at tage et billede i den position, der kom ikke noget billede ud af det, men, den fik justeret farverne til normale igen. Jeg har aldrig kunnet få den funktion til at virke ellers, det var så måden, jég skulle gøre det på. :roll:

Måske kommer det grønne lys fra dit kamera, det hjælpelys, den udsender, for at stille skarpt, det er grønt, dog burde den selv slukke for den farve, inden den tager billedet! :?
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 3/4/2012 kl. 10:22

Så har jeg studeret mit kamera lidt Egon. Jeg ved ikke rigtigt med hvidbalancen, umiddelbart synes jeg at den står på det bedste den kan yde.
Hvis jeg går ind i finjusteringen, så har jeg kun 2 farver at lege med: blå og rød.
Jeg savner jo så den gule og at de er tilgængelige individuelt, men det er nok en miljøskade fra dengang hvor jeg selv lavede mine egne papirfarvefotos.

Jeg tænker at måske er mit kamera slet ikke avanceret nok til at klare opgaven.
Jeg kan ikke se at jeg helt kan fravælge blitzfunktionen ( måske tager jeg fejl )
I og med at blitzen stadig er tilgængelig ( den blinker også for at vise at jeg skal aktivere den, men det gør jeg så ikke ) Måske laver den så de automatiske indstillinger udfra at der vil blive brugt blitz.

Jeg tror jeg vil prøve at tage billedet med manuelle indstillinger.
F.eks. en eksponeringstid på 15 sek og ISO 800, og se hvad det kan medføre.

15 sek. Lukketid er maks for mit kamera, ligesom de 800 ISO er maks.

Jeg har lige kigget lidt på kameraer, og har blandt andet set et som har en maks lukketid på 30 sek.
Og maks ISO 12.800, og så koster det ikke meget mere end jeg i sin tid betalte for mit

Nu ved jeg heller ikke om jeg kan sammenligne mit nuværende kamera med mit gode gamle spejlreflekskamera. Hvis jeg kan så bør det alligevel være muligt at tage et natbillede med det, jeg har taget natbilleder med det gamle med hhv. 15 sek. og 400 ISO, og nu har jeg jo alligevel 400 ISO mere at lege med.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 3/4/2012 kl. 10:54

Nej, nu skal du bare høre Egon, jeg tror slet ikke at jeg behøver manuelle fiks fakserier.
Jeg skal nok slet ikke ind der hvor man finjusterer hvidbalancen.
Der er faktisk også nogle andre indstillinger af hvidbalancen, blandt andet to forskellige som skal bruges hvis der er tale om fluorescent belysning, og det er vel netop den slags lys kaktussen udsender. :lol: :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 3/4/2012 kl. 11:54

Det lyder som en god indstilling, du der har (fundet)!

Kommer du for langt ud i nogle justeringer, du ikke længere kan finde tilbage fra, så er der en funktion et sted i menuen, der resætter dit kamera, som det var oprindeligt. Hvad du så har sat på den af hundeglamren, pippen og andre lydeffekter skal så genindstilles. :wink:
Mvh Egon

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

Indlæg af ole lukøje » 3/4/2012 kl. 13:36

bare for at vende tilbage til DMI's aprilsnar, så ville en såkaldt galakse vind ikke inducere strøm, men grille os alle sammen med kræft, mutationer af rigtig mange arter osv. ozon laget og magnetosfæren ville tage skade og økosystemerne ville blive slået ud af funktion ret hurtigt efter den "lille vind" ankom = 4 år med helvede på jorden

så gratis strøm må siges at være noget omvendt, af det DMI snakker om

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 3/4/2012 kl. 13:46

Mon ikke det også var meningen fra DMI's side, at den skulle være så urealistisk som muligt, så vi havde en mulighed for at lure den, inden vi fortsatte til den "originale artikkel". :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 3/4/2012 kl. 13:56

Ja og selv om det ville kunne lade sig gøre med den gratis strøm, så er jeg ikke sikker på at jeg ville få glæde af den.
Jeg tror ikke at det ville være helt urimeligt at antage at jeg til den tid enten befinder mig der hvor lyset bare er, eller der hvor der er allerhelvedes varmt, og ingen af stederne bringer Postdanmark fakturaer ud fra Dong.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar