Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Orkide - sukker

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Orkide - sukker

Indlæg af monicakasandra » 13/4/2012 kl. 07:39

Jeg var på kursus i går.

For at lave blomster, nærmere orkide, så her min sukkerorkide. Det er mit første forsøg, så nu skal jeg hjem og øve mig.

Den kan faktisk godt spises, men det er lidt hård 8)
Vedhæftede filer
foto3.JPG
foto3.JPG (68.07 KiB) Vist 6129 gange

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 13/4/2012 kl. 07:47

Nej hvor er den flot Monica :lol:
Det var da godt at den er hård, tænk hvis du havde guffet hele blomsten i dig, efter det store arbejde det må have været at lave den.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 13/4/2012 kl. 09:55

Jeg tror minsanten, du har bekommet dig en Cymbileya Fantastica 8) , en flot "hybrid", hvor der er blandet mange "forældre" ind i. :lol:

Er det marcipan, eller....? :roll: :P
Mvh Egon

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 13/4/2012 kl. 09:57

Det er du da bare go til hvad kan det ikke ende med hvis du fortsætter :) Fint arbejde

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 13/4/2012 kl. 10:13

Den er flot...det har du klaret ret godt af et første forsøg, så du ender jo med at blive en fantastisk sukker-kunstner på ingen tid :D

Egon...
Du skulle lige have sovet lidt længere :wink:
Hun siger jo den er lavet af sukker og at den er helt hård, så marcipan ville det ikke kunne være......med mindre de havde snydt med mængden af mandler (der skal være minimum 50+ % mandler), og den så havde ligget meget længe for at blive helt hård :P :lol:

Men arten har du helt ret i, tror jeg :wink:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 13/4/2012 kl. 10:38

Ih altså Jimmy, nu er der noget galt enten med min pc eller mine briller. Jeg kan altså ikke se at Monica har skrevet at den er helt hård :roll:
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 13/4/2012 kl. 10:50

Nej men( Lidt hårdt ) Erna :lol:

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 13/4/2012 kl. 10:53

Ja Irma det havde mine briller også sørget for at jeg kunne se :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 13/4/2012 kl. 11:16

Jeg har vist sovet rigeligt i nat Jimmy, 4½ time, så kunne jeg ikke drive den længere! :lol:

Jeg læste godt, at det var en sukker-orkide :wink: , men har lidt svært ved at fatte, at "rent" sukker skulle kunne arte sig på den måde. :roll:

Noget må der være iblandet sukkeret, nogen siger jo også, at slik er "sukker", det ord er jo "misbrugt" mangen en gang. :lol:

Jeg mener, der er blevet brugt et eller andet "sukker-stads" i en af "kongerigets kager-udsendelser", noget marcipanagtigt, som kan formes i alle tænkelige former, og holder faconen langt bedre end marcipan, det skulle så vist ikke være så behageligt at sætte tænderne i, det kan fåes i de mest "afskyelige" farver :lol: , og dermed også modeleres sammen med andre farver, det var nok mere det materiale, jeg havde i tankerne, navnet på det erindrer jeg så ikke, men, var det det, ville det jo dukke op i tråden! :P

Uanset, hvad det er lavet af, så er det imponerende flot lavet! :P
Mvh Egon

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 13/4/2012 kl. 11:30

Egon K P skrev:Jeg har vist sovet rigeligt i nat Jimmy, 4½ time, så kunne jeg ikke drive den længere! :lol:

Jeg læste godt, at det var en sukker-orkide :wink: , men har lidt svært ved at fatte, at "rent" sukker skulle kunne arte sig på den måde. :roll:

Noget må der være iblandet sukkeret, nogen siger jo også, at slik er "sukker", det ord er jo "misbrugt" mangen en gang. :lol:

Jeg mener, der er blevet brugt et eller andet "sukker-stads" i en af "kongerigets kager-udsendelser", noget marcipanagtigt, som kan formes i alle tænkelige former, og holder faconen langt bedre end marcipan, det skulle så vist ikke være så behageligt at sætte tænderne i, det kan fåes i de mest "afskyelige" farver :lol: , og dermed også modeleres sammen med andre farver, det var nok mere det materiale, jeg havde i tankerne, navnet på det erindrer jeg så ikke, men, var det det, ville det jo dukke op i tråden! :P

Uanset, hvad det er lavet af, så er det imponerende flot lavet! :P
Du tænker vist på fondant, Egon. Det er et super materiale, når man skal lave flotte kager. Jeg kan ikke selv, men har en svigerdatter, som er en kunster udi den ædle kunst. Jeg har læst mig til, at man selv kan lave fondant af skumfiduser, spiseolie og flormelis :lol:

Monica: Det er bare godt gået, super orkide du der har begået :D
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 13/4/2012 kl. 11:52

Tak alle sammen for de flotte ord. :D

Den er lavet af gumpaste som er en blanding af "gum" , sukker og nogle andre tilsætningsmiddel.

Det tørrer hurtigere og bliver hårdt, næsten som porcelæn. Om et par dage kan "dampe" den over en gryde med kogende vand. Så skulle overflader bliver pænere. Man bruger primært gumpaste til blomster og figurer.
Fondant kan man også lave blomster og figurer af. Eller overtrække en kage. Det smager i stil med marcipan, men lettere at arbejde med når man skal overtrække kage mv.

Nu skal jeg hjem og øve mig noget mere så den kommer til at ligne en cymbidium, end Cymbileya Fantastica

Egon :D :D hvilket godt navn Cymbileya Fantastica.

Da jeg jo elsker orkideer, kommer jeg jo nok til at bestille flere orkide-cutters. Bestilte en til fruesko imorges, så det bliver en udfordring. Og så har jeg jo dem i natur til at se efter.

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 13/4/2012 kl. 18:23

Jo Helle, det var det, jeg ikke kunne huske navnet på! :P

Så fik vi endelig listet ud af dig, hvad sukkeret var for noget, Monica :wink: , det har jeg vist aldrig hørt om før. Et spændende projekt, du har kastet dig over. :P
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 13/4/2012 kl. 21:12

He he....ja ja, "lidt" eller "helt" hårdt er da næsten det samme :P

Så lærte jeg også der fandtes sukkerholdigt modellervoks :lol:
Jeg synes ikke nogen af de to navne lyder som noget jeg har lyst til at sætte tænderne i :? så skulle jeg overtrække en kage, ville jeg nok bruge overtræksmarcipan i stedet for.....den fra Odense Marcipan :wink:

Monica....
Vi glæder os i hvert fald til at se de næste du laver :D

Egon....
4½ time var dælme ikke meget....bare jeg kunne nøjes med så lidt søvn, så havde jeg da en mulighed for at nå alt det jeg skal :P
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 13/4/2012 kl. 23:06

SirLonewolf skrev:He he....ja ja, "lidt" eller "helt" hårdt er da næsten det samme :P

Egon....
4½ time var dælme ikke meget....bare jeg kunne nøjes med så lidt søvn, så havde jeg da en mulighed for at nå alt det jeg skal :P
Nå, ja Jimmy det er da rigtigt at " lidt" eller " helt" er da næsten det samme.
Det overfører du jo så bare fluks til din nattesøvn. Så i stedet for at sove hele natten sover du bare lidt af natten, det er da næsten det samme. Så kan du sagtens nå alt det du skal. :lol: :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 13/4/2012 kl. 23:14

Den var god, Erna! :lol:
Mvh Egon

Besvar