For at lave blomster, nærmere orkide, så her min sukkerorkide. Det er mit første forsøg, så nu skal jeg hjem og øve mig.
Den kan faktisk godt spises, men det er lidt hård

Du tænker vist på fondant, Egon. Det er et super materiale, når man skal lave flotte kager. Jeg kan ikke selv, men har en svigerdatter, som er en kunster udi den ædle kunst. Jeg har læst mig til, at man selv kan lave fondant af skumfiduser, spiseolie og flormelisEgon K P skrev:Jeg har vist sovet rigeligt i nat Jimmy, 4½ time, så kunne jeg ikke drive den længere!![]()
Jeg læste godt, at det var en sukker-orkide, men har lidt svært ved at fatte, at "rent" sukker skulle kunne arte sig på den måde.
![]()
Noget må der være iblandet sukkeret, nogen siger jo også, at slik er "sukker", det ord er jo "misbrugt" mangen en gang.
Jeg mener, der er blevet brugt et eller andet "sukker-stads" i en af "kongerigets kager-udsendelser", noget marcipanagtigt, som kan formes i alle tænkelige former, og holder faconen langt bedre end marcipan, det skulle så vist ikke være så behageligt at sætte tænderne i, det kan fåes i de mest "afskyelige" farver, og dermed også modeleres sammen med andre farver, det var nok mere det materiale, jeg havde i tankerne, navnet på det erindrer jeg så ikke, men, var det det, ville det jo dukke op i tråden!
![]()
Uanset, hvad det er lavet af, så er det imponerende flot lavet!
Nå, ja Jimmy det er da rigtigt at " lidt" eller " helt" er da næsten det samme.SirLonewolf skrev:He he....ja ja, "lidt" eller "helt" hårdt er da næsten det samme![]()
Egon....
4½ time var dælme ikke meget....bare jeg kunne nøjes med så lidt søvn, så havde jeg da en mulighed for at nå alt det jeg skal