Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

forsvunde billeder

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

forsvunde billeder

Indlæg af Erna » 14/2/2013 kl. 09:33

Jeg ved ikke rigtigt hvilken rubrik mit spørgsmål hører ind under, så jeg stiller det her.

Jeg ville lige kigge lidt bagud og se på et billede som jeg tidligere har sat i.
Billedet er uploadet på flickr.com Nu er der en besked om at billedet ikke er til rådighed. Jeg har checket flere ældre billeder af mine her på forumet, og får den samme besked.
Er der nogen som ved om det evt. kan hænge sammen med at jeg aldrig har tilmeldt mig til et betalingsabonnement på Flickr. jeg bruger det ikke særlig meget, og når jeg uploader noget så står der at jeg f.eks. har brugt 2% af min plads. Jeg tror næsten at det starter forfra med at tælle hver måned, så måske bliver de gamle billeder som f.eks. er sat på herinde inaktive? Det koster ikke særlig meget for ekstra diskplads, jeg har hele tiden tænkt at når jeg nærmede mig grænsen ville jeg betale.
Jeg håber at jeg om ikke andet kan betale mig fra problemet, for det ser jo da rimeligt dumt ud at der bare er et felt med besked om at billedet ikke er tilgængligt.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 14/2/2013 kl. 11:47

Det må være muligt at logge på Flickr, for at se hvor meget plads du har brugt, og måske se om billederne stadig er der men er sat til inaktive.

Jeg kender ikke selv Flickr, så ved ikke om det er deres procedure at fjerne gamle billeder.
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 14/2/2013 kl. 11:56

Jeg har kigget lidt nærmere på flickr.
Der er ingen inaktive billeder. Diskpladsen man kan råde over er 300mb per måned. Man kan som ikke betalende kun se de sidste 200 fotos man har ( jeg har ialt 71)
Jeg har også været lidt længere tilbage på forumet og der er åbenbart heller ikke sammenhæng mellem alderen på billeder og manglende billeder. Der er nogen som er ældre som stadig er synlige. Jeg har lige prøvet at sætte et par stykker af de manglende på igen ( nøjagtigt samme billede og kode ) og så virker de igen. :roll:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 14/2/2013 kl. 13:35

Hej Erna.

Jeg ved ikke, om du løber ind i samme problem, som jeg sommetider har gjort, men, på en noget anden måde. :?

Hvis jeg laver en billed-googling af en art, og finder nogle af de billeder, jeg selv har sat ind på forumet, så må jeg under omstændigheder klikke i det, for, så forsvinder det fra forumet, og, jeg bliver præsenteret for et rødt kryds på dets pladsering, ligesom du gør. Der sker noget, som ikke burde ske, når jeg som "ejer" af det billede, jeg ønsker at se, går ind på forumet, hvordan systemet så end kan registrere, at jeg med to forskellige brugernavne er både ejeren af billedet på PB, og den, der kikker på det i Google, ja, jeg fatter det ikke, men, det er sket hver gang, jeg har begået den dumhed at klikke i det! Og, som dig kan jeg rette i indlægget og sætte linket ind igen, og så er det tilbage. Jeg har så det lille bitte småproblem, at jeg har uploaded 2511 billeder på Photobucket, før jeg ramte loftet, og oprettede et nye album i samme navn, det er der ingen problemer i, og, det er også gratis, måske du kan gøre det samme!

Men, med 2511 billeder, hvor den kan vise 24 billeder af gangen, er det næsten umuligt at finde frem til det mistede billede, et par stykker er vist aldrig blevet genindsat, jeg måtte opgive! :oops:

Om noget lignende sker for dig, måske ved at andre er inde og kikke på dine billeder, det ved jeg så ikke, men, resultatet er åbenbart det samme, vores billeder forsvinder fra forumet, indtil vi får linket sat ind igen.
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 14/2/2013 kl. 13:59

Hej Egon

Jamen nu får jeg da den tanke at det ikke alene er som du siger at nogen klikker på billedet i en googlesøgning, men også fordi jeg faktisk har bidt koden fra flickr. over, jeg sætter kun ca. en halv kode ind, fordi jeg så slipper for reklamen for flickr. som ellers kommer til at stå lige nedenunder billedet. Det er ikke sikkert at det har været flickras tanke at man gjorde sådan når man nu får lov til at bruge det gratis :roll:

Jeg er iøvrigt sommetider stødt på dine røde krydser, når jeg lige mente at jeg kunne huske et eller andet, som jeg ville se igen. Jeg troede det var dig selv, som af en eller anden grund havde fjernet billedet.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 14/2/2013 kl. 15:34

Det giver vidst alligevel ingen mening, der bliver jo linket til vores forum og ikke til selve billedet. :oops:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 14/2/2013 kl. 15:48

Det lyder da ellers smart, at du kan fjerne deres reklamer, ved at halvere linket! :lol:

Skulle du eller andre falde over røde krydser i mine indlæg, så send mig en pb'er med indlægget, så skal jeg se, om jeg kan få dem sat ind igen. Jeg har aldrig slettet i mine billeder, det kan PhotoBucket åbenbart sagtens selv finde ud af! Sommetider kan der nok også være andre grunde til, at de pludselig forsvinder, måske en opgradering af systemet i vores billeduploadningssteder. En flytning til andre eller større servere. :roll:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 15/2/2013 kl. 09:08

Ja det er smart nok Egon, det er jo bare at sidde og prøve sig frem indtil man når frem til at man ikke har slettet for meget eller for lidt i koden. :lol:

Jeg fik selvfølgelig lyst til at finde ud af hvad det var der fik de billeder til at forsvinde, så jeg billedgooglede nogle af mine egne og klikkede løs på dem, der var ikke noget som forsvandt.

Så var der jo ikke andet for end at prøve at billedgoogle nogle af dine :oops: Jeg nøjedes med din Masdevallia erinacea, begge billeder af den var tilstede både før og efter jeg klikkede på dem. Jeg havde for en sikkerheds skyld lige gemt webadresserne til forumet, hvis de nu virkelig havde forsvundet :shock:

Så vendte jeg tilbage til flickr. for at se om det alligevel ikke skulle være muligt at finde årsagen der. Når man rigtigt begynder at granske noget så opdager man jo ting man ikke har set før. Jeg opdagede at man faktisk har en mailbox hvori der var en velkomstmail, og en vigtig meddelse, af den sidste fremgår det at flickr. har haft en sofwarebug, som muligvis har haft indflydelse på billeder som man har uploadet mellem april og december 2012, tidsrummet passer med de billeder af mine som forsvandt. Alle links og og html/bbc koder virker ikke til fotos fra den periode, det skulle man så selv genskabe.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 15/2/2013 kl. 15:12

Fantastisk Erna!

Så fik du løst dit problem, og heldigvis fundet ud af, at for dig er dette problem ikke et tilbagevendende problem. Jeg formodede heller ikke, at andre kan få mine billeder til at forsvinde via Google, men noget går åbenbart galt, når jeg selv gør det! Det må jeg jo så bare lade være med! :lol:

Måske jeg også skal se, om jeg har en mailboks på PB! :oops:
Mvh Egon

Besvar