Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Er der nogen som ved hvad det er for en?

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 12/8/2013 kl. 22:35

Nu er det jo nok ikke en orkide :lol: så jeg må hellere placere mit indlæg her.
Se lige en sød lille en der bor på den samme klods, som min Lepanthes telipogoniflora.
Den er uhyggeligt lille, jeg var nødt til at fotografere den igennem luppen, så det et meget dårlig billedkvalitet. På nummer to billede var det meningen at man skulle kunne se de små ” takker” der stikker ud på blomsten. Så vidt jeg kan se har planten ingen blade, ellers er de så små, så jeg ikke kan se dem.

Billede

Billede
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Er der nogen som ved hvad det er for en?

Indlæg af Egon K P » 13/8/2013 kl. 23:37

Det er jo en spændende plante, du har fået med der, nu har jeg grublet over den et døgns tid, og da der endelig var noget, der lyste op derinde i det grå vildnis, så var det alligevel et fejlskud! :lol:

Jeg overvejede, om det kunne være en Cuscuta, der måske levede på orkideer, men, de ser alle ud til at have 5-tallige blomster, så, det er det nok ikke! Her hjemme kender vi bl.a. den slægt fra nældesilken, en helsnylter, der lever på nælder. Det er kun små tynde tråde, der kommer ud af planterne, og snoer sig rundt omkring mellem nælderne, på et tidspunkt kommer der blomster i små klumper, desværre en sjældenhed at støde på nu om dage! :cry:

Hvis din lille plante slet ikke har blade, så kunne det jo tyde på, at det ér en snylter, den kunne jo også gro på mosset, lever den evt. på din Lepanthes, så må man jo formode, at den ikke tager livet af din orkide, det ville jo være selvmord for snylteren. :roll:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 14/8/2013 kl. 20:54

Tak for svaret Egon
Sød eller ej, nu har jeg fjernet den lille blomst, der var ingen blade. Jeg tror ikke at den groede på min Lepanthes, snarere på mosset som du sagde. Den havde en rigtig lang( i forhold til planten ) meget tynd rod.
Jeg brød mig ikke om tanken om en snylter, der er jo ingen grund til at risikere noget.

Jeg har også lige læst lidt om nældesilke som jeg selvfølgelig ikke anede ekstistrerede, tænk at de ligefrem har sugekopper til suge næringen ud af værtsplanten, man holder nok aldrig op med at undres og betages af naturen.
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 19/9/2013 kl. 19:38

Fandt lige vej til forum igen. :) Det var da godt nok en minni du der havde på besøg

Besvar