Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvad er det mon for en?

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Hvad er det mon for en?

Indlæg af Egon K P » 20/9/2013 kl. 02:39

Ja, som overskriften antyder, så er her et billede til at gætte lidt på. Hvad er det for noget, jeg har erhvervet mig? :roll:

Billede

Er ca. 5 cm lange nu, men bliver over 15 år 5-6 meter, hvor de kan indgå i formeringen. De bliver dog noget større endnu med årene! :shock:

Selvom jeg har ca. 15 stykker, så kan jeg godt have dem her indenfor hæggen, uden de helt store problemer. 8)

Når de vokser til, vil det blive en meget blodig sag, hvis nogen skulle falde over dem! :oops:

Det er ikke alt, der er, som det ser ud, husk det! :lol:

Så, er der nogen, der tør gå i vandet med begge ben? :lol:

Jeg ser muligvis først svarene på søndag, så, fortvivl ikke, hvis jeg ikke accepterer svaret som rigtigt lige med et samme! :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Hvad er det mon for en?

Indlæg af SirLonewolf » 20/9/2013 kl. 23:39

Alligatorer?

:P :lol:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 21/9/2013 kl. 11:49

Hi, hi Jimmy :lol:

Det er da ikke nemt det her Egon, jeg har ikke nogen løsning, så jeg kan ikke gå i vandet med begge ben, jeg må nøjes med at jokke i spinaten.

Jeg kan slet ikke se hvad det er du har på billedet, så ville jeg prøve om jeg kunne få noget ud af dine formentlig kryptiske oplysninger.

Hvis man kunne gå ud fra at det er frø af en eller anden slags du har, så har jeg leget lidt med tanken om at du var ved at etablere f.eks. en blodbøgehæk men da du skriver at du sagtens kan holde den indenfor hækken, så er det måske lidt rigeligt med en ekstra hæk indenfor hækken. Så kunne det jo være at du ville have 15 blodbøge stående inde i haven, men det er måske også lige rigeligt mange. Ellers kunne det vel i overført betydning blive blodigt, hvis noget faldt over dem.
Der er selvfølgelig et par små detaljer mere som gør at det slet ikke kan være det rigtige svar. Højden på 15 meter i løbet af 5-6 år ville ikke passe og frøene ligner jo slet ikke alligevel. Det kunne jo også være f.eks. en tjørn eller andet med torne på, så kriterierne om det blodige kunne blive opfyldt. Men frøene passer stadig ikke.
Ja, det var så bare et bud på hvad det ikke er du har erhvervet dig. Kan man ikke andet så kan man jo altid gå i gang med at bruge udelukkelsesmetoden.

Måske skal vi som Jimmy er inde på virkelig ud i vandet, fordi du spørger om der er nogen der tør gå i vandet med begge ben. :roll:
Med venlig hilsen
Erna

bitten

Indlæg af bitten » 21/9/2013 kl. 18:07

Hej Egon, det skulle vel ikke være frø fra planten Tornblad "ulex europaeus"
Hilsen Bitten

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 22/9/2013 kl. 14:07

Nu er alligatorer jo nogle smukke dyr, det kunne være spændende at have som 5-6 meter lange dyr i haven, det ville nok kræve en mindre udgravning af haven i 5-10 meters dybde rundt omkring huset, så kunne min halvdel af dobbelthuset ligge der på en halvø, evt. med en vakkelvorn hængebro til, som renovations-folkene og posten skulle balancere over, når de skulle ind til mig. Måske det ville blive lidt dyrt at varme op til 20-25° hele vinteren, men, nu skal man jo heller ikke hænge sig i petitesserne!

Nu tror jeg så ikke, at min ombo ville stå og klappe begejstret i sine hænder, mens gravemaskinerne udhulede grunden, og slet ikke, når hun ville finde ud af, at de to hunde derinde måske blev til foder, så, desværre er det ikke tilfældet. :cry:

En blodbøg får jo en meget stor og smuk krone, Erna, nu ved du selvfølgelig ikke, hvor lille en have jeg har, med lidt held kunne der stå en i baghaven, og kun delvist række ind over naboernes haver. Men 15 stykker, nej, det går vist ikke. Men, lukker man øjnene...........på den på billedet, så har du nok ret i, at det er i planternes verden, den hører hjemme, hvilken plante kan blive mange meter høj, og stadigvæk blive årsag til en blodig omgang, hvis man falder over den, altså en med pigge eller.......!

Og der kunne en Ulex europaeus, eller Almindelig Tornblad jo være et godt bud Bitten, måske den kun bliver et par meter høj, men en fæl stamme er der på denne smukke gyvel-lignende plante. Og dens bælg er nok omkring de 5 cm lang, men, her er det hvert frø, der er ca. 5 cm, har siddet mange sammen, men falder til jorden enkeltvis. Er jeg nu flink, så fortæller jeg også, at den er særbo, altså, der er han- og hunplanter, men, så flink vil jeg vist ikke være! :lol: Har lidt svært ved at overleve inde i Midtjylland, hvor det bliver lige koldt nok om vinteren, men står ofte de første kilometer ind i landet i haverne især langs vore østvendte kyster i mange meters højde. :roll:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 22/9/2013 kl. 14:42

Så kunne det vel godt være frø fra et Abetræ som du har erhvervet dig.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 22/9/2013 kl. 15:12

Frøene stammer fra dette lille træ på nabovejen, her dog et billede fra 2009.

Billede

På den anden side af vejen dukkede toppen af endnu et abetræ op for ca. 10 år siden over stakittet, det viste sig sidste år at være et hantræ, så i år er der endelig modne frø i koglerne, som huntræet har sat i mindst 15 år deroppe.

Billede

Så jo, Erna, det er abetrætes frø, jeg havde lagt i vand. :D
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 22/9/2013 kl. 16:51

De skulle smage helt fantastisk de frø, eller nødder som det i virkeligheden er (i hvert fald ifl. eksperter) :)
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 22/9/2013 kl. 20:22

Jeg kan godt se, at de kan spises :D , det kan være til næste år, at der bliver nok frø på fortovet deroppe, til en mindre smagsprøve. Frøene er to år om at modne op, og derfor har det noget mindre hantræ ikke nået at bestøve mange af de frø, der smides i år. :wink:
Mvh Egon

Besvar