Nu er alligatorer jo nogle smukke dyr, det kunne være spændende at have som 5-6 meter lange dyr i haven, det ville nok kræve en mindre udgravning af haven i 5-10 meters dybde rundt omkring huset, så kunne min halvdel af dobbelthuset ligge der på en halvø, evt. med en vakkelvorn hængebro til, som renovations-folkene og posten skulle balancere over, når de skulle ind til mig. Måske det ville blive lidt dyrt at varme op til 20-25° hele vinteren, men, nu skal man jo heller ikke hænge sig i petitesserne!
Nu tror jeg så ikke, at min ombo ville stå og klappe begejstret i sine hænder, mens gravemaskinerne udhulede grunden, og slet ikke, når hun ville finde ud af, at de to hunde derinde måske blev til foder, så, desværre er det ikke tilfældet.
En blodbøg får jo en meget stor og smuk krone, Erna, nu ved du selvfølgelig ikke, hvor lille en have jeg har, med lidt held kunne der stå en i baghaven, og kun delvist række ind over naboernes haver. Men 15 stykker, nej, det går vist ikke. Men, lukker man øjnene...........på den på billedet, så har du nok ret i, at det er i planternes verden, den hører hjemme, hvilken plante kan blive mange meter høj, og stadigvæk blive årsag til en blodig omgang, hvis man falder over den, altså en med pigge eller.......!
Og der kunne en Ulex europaeus, eller Almindelig Tornblad jo være et godt bud Bitten, måske den kun bliver et par meter høj, men en fæl stamme er der på denne smukke gyvel-lignende plante. Og dens bælg er nok omkring de 5 cm lang, men, her er det hvert frø, der er ca. 5 cm, har siddet mange sammen, men falder til jorden enkeltvis. Er jeg nu flink, så fortæller jeg også, at den er særbo, altså, der er han- og hunplanter, men, så flink vil jeg vist ikke være!

Har lidt svært ved at overleve inde i Midtjylland, hvor det bliver lige koldt nok om vinteren, men står ofte de første kilometer ind i landet i haverne især langs vore østvendte kyster i mange meters højde.