Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Botanikerens Hjem

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Besvar
lasseschytte

Botanikerens Hjem

Indlæg af lasseschytte » 26/10/2014 kl. 21:47

Hej med jer!

Jeg er igang med mit første år som arkitektstuderende. Jeg har en case hvor jeg skal bygge et hjem, på 60 kvm. maksimum 2 etager, til en botaniker.
Jeg tænkte at der måske sad én botaniker - der kunne være interesseret i, at uddybe hvilke ting en botaniker absolut ikke kunne leve uden.
På forhånd mange tak!

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Re: Botanikerens Hjem

Indlæg af Karen » 29/10/2014 kl. 01:22

Et arbejds værelse med godt lys så detaljer kan studeres, her tænker jeg ikke syd men mere diffust lys. Masser af hyldeplads, bøger, planter i sprit og herbarieeksenplarer (lysfølsomme) mv fylder. Masser af skeivebordsplads så der kan krydsrefereres mellem flere bøger/ artikler samtidig med at der er plads til plante præperater. Plads til mikroskop, sådan et er notorisk svært at få plads til. Plads til at presse plantepræparater.

Nu er jeg ikke botaniker, men har nærstuderet et par planter unde mikroskopet.

Går udfra at din botaniker er et tænkt eksempel, så du kan for sjov læse kapitlet i Orchid Fever om seidenfaden og hans vaner, men han havde lidt mere end 60kvm. Botanikere er dog alle forskellige, nogle mere eksentriske end andre. Faktisk er der mange forskellige retninger inden for boranikken, og unge botanikere i dag er sikkert til andet end chesterfield.

Ville ikke kombinere soveværelse og arbejdsværelse, spritpræperater kan afgive gasser som man ikke ønsker at sove i.

Håber du kan lege med mit input som tildels er klicheer og lidt sandhed.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar