Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvorfor C#1 ?!?

Her kan vi diskutere orkideernes opbygning, bestøvningsteknik, frøformering, korrekt navngivning og andre nørdede emner.
Besvar
Christian Koch

Hvorfor C#1 ?!?

Indlæg af Christian Koch » 28/11/2010 kl. 15:28

Hej alle,

Jeg har et par Phalaenopsis tetraspis C#1, og har undret mig meget over navnet..
Det er den version af P. tetraspis med en genfejl der gør at tilfældige sepaler eller petaler bliver gennemfarvet rød, istedet for blot at have en enkelt lille streg.

Jeg har nu prøvet at søge google tør for en grund til at "C#1" skulle være benævnelsen for denne genfejl - dog uden held!

De fleste forklaringer på C#1 går på at det er kloner af den første sending der kom ud fra en lokal dyrker/høster. Det giver dog slet ikke mening i forhold til genfejlen, så mit spørgsmål er:

Er det bare en ren tilfældighed at en af planterne fra den første sending havde en eftertragtet genfejl som nu bare er blevet typeeksemplaret for denne første sending?
Eller,
Er der en mere snedig grund til at C#1 skulle være benævnelsen for denne genfejl, som dog ikke er udbredt kendt på nettet?

/Christian

På denne side kan i først se en række billeder af den "normale" P. tetraspis, efterfulgt af det de på siden kalder "red variety" der er den der kaldes P. tetraspis C#1:
http://www.phals.net/tetraspis/index_e.html
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

Besvar