Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Doritaenopsis vs. phalaenopsis

Her kan vi diskutere orkideernes opbygning, bestøvningsteknik, frøformering, korrekt navngivning og andre nørdede emner.
Besvar
lasse1987
Geografisk sted: Odense

Doritaenopsis vs. phalaenopsis

Indlæg af lasse1987 » 20/10/2006 kl. 17:48

hey jeg har lige et spørgsmål angående hvad forskellen er på en Doritaenopsis og en phalaenopsis, for var inde på en side fra canada og der var billeder af begge slags, men mange Doritaenopsis ligner nogle af de phalaenopsiser jeg har så hvad er egentlig forskellen udover at Doritaenopsis vidst nok er en krydsning, men for mig ligner mange af blomsterne stort set hinanden så jeg kan ikke helt se forskellen

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 21/10/2006 kl. 11:54

Godt spørgsmål, lad mig sige taxonomerne slås stadigvæk om hvorvidt Doritis er en del af Phalaenopsis eller en seperat slægt.

Man kan dog ofte let se Doritis indflydelse, Mere opret plante vækst, små blomster på lange blomsterstængler. Dette er dog ikke en taxonomisk nøgle, bare min måde at kikke på plante på.

Når det kommer til hybrider mellem disse to slægter så hedder de Doritaenopsis uanset om der er 1 eller 99% Doritis med i krydset, så det er ikke altid til at se Doritis delen.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar