Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

BC, BLC, POT, = Cattleya

Her kan vi diskutere orkideernes opbygning, bestøvningsteknik, frøformering, korrekt navngivning og andre nørdede emner.
Besvar
lasse1987
Geografisk sted: Odense

BC, BLC, POT, = Cattleya

Indlæg af lasse1987 » 22/1/2007 kl. 17:14

hejsa alle sammen. efter at have købt en orkide hvor navnet starter med BC og en hvor det starter med POT, det sidste har jeg fundet ud af at det står for potinara, men spørgsmålet er hvad de andre står for og hvilken forbindelse de har til cattleya, for de ligner jo på en prik og da jeg spurgte om forhandleren havde nogle cattleya viste han mig disse to planter, som i øvrigt er utrolig smukke:D er der nogen der kan forklare mig det?

venlig hilsen lasse:D

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Re: BC, BLC, POT, = Cattleya

Indlæg af Lars Jensen » 22/1/2007 kl. 18:36

lasse1987 skrev:hejsa alle sammen. efter at have købt en orkide hvor navnet starter med BC og en hvor det starter med POT, det sidste har jeg fundet ud af at det står for potinara, men spørgsmålet er hvad de andre står for og hvilken forbindelse de har til cattleya, for de ligner jo på en prik og da jeg spurgte om forhandleren havde nogle cattleya viste han mig disse to planter, som i øvrigt er utrolig smukke:D er der nogen der kan forklare mig det?

venlig hilsen lasse:D
BC står for Brassocattleya, altså Brassavola x Cattleya, Potinara er en anden Cattleya hybrid. Hvis du kigger her http://retirees.uwaterloo.ca/~jerry/orc ... R2006.html bliver det måske lidt mere overskueligt
Mvh
Lars

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 22/1/2007 kl. 20:13

mange tak lars;) ja kom faktisk til at tænke på det, da jeg cyklede hjem, det med BC og BLC at det jo selvf står for brasso cattleya og det andet står for brasso laelia cattleya ikke?

Besvar