Orkideernes bestøvning har altid facineret mig, og ligeså underholdende beretninger om dette.
Gongora, som har været omtalt og vist på det sidste, har en lidt speciel metode til bestøvning. De benytter sig af en slægt af bier (kan ikke huske navnet) hvor det er hannerne som bestøver blomsten.
Ikke for at samle nektar, men for at gøre sig lækre når de skal på damesjov. de bruger simpelt hen duften fra blomsten som deodorant.
Visse arter af Gongora er næsten umulige at skelne fra hinanden, både på udseende og duft, men her hjælper bierne. Hvis de en gang har valgt en duft, skifter de aldrig mærke. Man kan derfor bestemme planten ved at se hvilken art af bier der bestøver den.
Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Gongora
-
- Geografisk sted: Eget Falster
- Kontakt:
Gongora
Mvh
Lars
Lars
-
- Geografisk sted: Taastrup, Storkøbenhavn
- Kontakt:
..
Det er et meget pudsigt fænomen. Et andet eksempel er Ophrys-arter, hvor orkidéerne også efterligner hun-insektet, og lokker de elskovslystne hanner til.
Det er meget interessant, og et emne som jeg rigtig godt kunne tænke mig, at beslæftige mig professionelt med.
Mvh. Elisabeth
Det er meget interessant, og et emne som jeg rigtig godt kunne tænke mig, at beslæftige mig professionelt med.
Mvh. Elisabeth
Den frække
Hejsa allesammen.
Orkideer oser bare af sex.
Et ordsprog siger :
Giv en gul rose for venskab.
En rød for kærlighed.
Men giv en orkide, hvis det er alvor.
Orkideer oser bare af sex.
Et ordsprog siger :
Giv en gul rose for venskab.
En rød for kærlighed.