Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Cambria eller?

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Brugeravatar
Florence
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Cambria eller?

Indlæg af Florence » 20/8/2006 kl. 18:53

Jeg har lige været i plantorama i Århus i dag og gik lidt "shop amok" og købte nogle orkideer!

Der stod Cambria på dem, men er de begge det?

Deres stilk har tykke kogle lig. blade.

De kan ses her:
http://home20.inet.tele.dk/themissinglink/orchid/

Hvis der er nogen, der kender nogle af de andre orkideer, må i meget gerne fortælle mig det.

Jeg er bare gået ud fra hvad der har stået i planten jeg har købt og nogle af dem er jeg ikke sikker på at de er det der står :D

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 20/8/2006 kl. 19:38

hej hej. tja den gule af dem du kalder cambria er en oncidium "sweet sugar" og den anden ja den er nok en cambria hvilket vil sige at den har et sikkert ukendt slægtsskab, da det er de store gartnerier der har fundet på navnet cambria og i virkeligheden er dem de kalder cambria en masse krydsninger mellem bla. oncidium, miltonia, brassia osv.

Brugeravatar
Florence
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Florence » 21/8/2006 kl. 07:02

Tak for det, nå det er sådan det hænger sammen :D

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 21/8/2006 kl. 08:40

Florence skrev:Tak for det, nå det er sådan det hænger sammen :D
Der findes en masse såkaldte "Multihybrider" som bliver solgt under navnet Cambria. I virkeligheden er der kun få af disse hybrider som hedder Cambria, alle Vuylstekeara. Den mest kendte er nok Vuylstekeara
Cambria Plush
Vedhæftede filer
Vuyl Cambria 02 'Plush'.jpg
Vuyl Cambria 02 'Plush'.jpg (56.06 KiB) Vist 1773 gange
Mvh
Lars

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 21/8/2006 kl. 09:28

Vedr den gule så er der rigtig mange gul Oncidium hybrider, om det er en "sweet sugar" er nok lidt svært at sige. Så er det sagt.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 21/8/2006 kl. 20:12

vedr den gule, så ja der er en del hybrider, men hvis den er købt i et supermarked er det muligvis en "sweet sugar", har selv købt to i supermarkeder og det er begge "sweet sugar", men det kan jo være en anden. Hvis der fulgte en skilt med fra producenten så har de muligvis en hjemmeside hvor man kan finde navnet;)

Besvar