Nåh efter en del besvær med oversættelse af div. fine egnelske ord fandt jeg frem til at phal. lowii bestemt ikke er en orkide for en amatør som mig og med det mener jeg den er møg besværlig ang. lys, varme, medie, er truet i det vilde så jeg er ikke engang sikker på jeg vil forsøge at få den Knud lige har meddelt mig har til mig hjem

tænk hvis jeg fik slagtet den

så ville min samitighed blive sort som kuld. Medmindre den får sit helt eget specielle hjem i for af et specielt bygget akvarie med plantelys

så kunne jeg måske nok godt tage den da det jo er en dyrket plante fra stilk...det er jo ike en plante der er revet ned af en gren i regnskoven...
Så havde jeg også droppet min yndlingsforhandler.
Nogen der ved om jeg kan få limestone nogen steder i DK ?
Skal jeg gøre det ? Få fat i sådan en høj søjleting 6 kantet pynteakvarie de fleste fisk vil mistrives i ? Men måske phal. lowii vil kune lide det ? Og så den perfekte plads i mit østvendte vindue med ekstra lys og renset vand

burde det ikke gå ?
Eller skal jeg sige til knud han skal sende den til vest thailand ?
Har det lidt skidt med jeg har reservert den nu hvor jeg finder ud af den er truet
Defor jeg er så glad for hybrider de er ikke udrydningstruet. Ssssshhh...og så er de billige

så man kan få 10 gange så mange planter for 400 kr istedet for at betale 365 kr. for 4 små blade i en 6 cm. potte...kedeligt...tror jeg vil sætte den til salg . Godt der er skilt i for jeg har glemt hvad den hedder
smider lige lidt flere lånte billeder med på lowii...de kan findes på googel søgning phalaenopsis lowii