Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Om orkideer

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
kaslejne

Om orkideer

Indlæg af kaslejne » 27/10/2008 kl. 11:11

Hej :)

Jeg er en ung pige på 16 år, der i øjeblikket har om planter i skolen, hvor vi har fået til opgave at skrive om en plante af eget valg.

Jeg har så valgt orkideer (ved at der findes mange forskellige).
Men jeg ville høre om i havde noget jeg bare SKAL have med i min rapport, eller om i har nogle gode hjemmesider om det (har selv fundet et par stykker, men hvis i lige kender en jeg bare skal se, må i meget gerne skrive det).

Søger sådan lidt information generelt om orkideer, ikke om en bestemt, men hvis der f.eks. er nogle "underkategorier", som indholder nogle forskellige salgs orkideer, hvis i forstår.

Jeg vil blive meget glad hvis i vil fortælle hvad i ved :)

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 27/10/2008 kl. 12:13

Hej.

Hvor mange timer har jeg? :lol:

Nej, jeg vil nøjes med at sætte et par link ind.

På Dansk Orchide Klubs hjemmeside står der noget alment om orkideer:

http://www.orkideer.dk/dyrkning_alment.php.

Og, så er den næste hjemmeside nok den mest omfattende side på dansk, men sig det ikke til vores Moderator, for hun står bag den :P :

http://www.orkidevinduet.dk/

Dækker det ikke helt dine forventninger, så må du jo skrive tilbage. Måske kommer der også andre bud. :roll:
Mvh Egon

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 27/10/2008 kl. 16:22

Hvilken vinkel vil du tage, noget om orkideers udbredelse, bestøvnings strategier, blomstens opbygning, vækstformer. Der er mange ting som gør orkideer specielle, men hvad fik dig til at vælge orkideer som emne, elegansen, mystikken eller? Det kunne måske give din indgangs vinkel og røde tråd igennem stilen.

Der er også skrevet bøger om hvorfan orkideer kan gøre folk til ukontrollable samlere, men de fleste af os er helt normale næsten.

Held og lykke med opgaven
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar