Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Måske forkert anbragt

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Måske forkert anbragt

Indlæg af Lars Jensen » 27/10/2008 kl. 13:03

Men jeg har en forespørgsel på Harlekin orkide. Det kunne jo være en hybrid!!!
Er der nogen der ved hvad det er for en fætter?
Jeg har ikke kunne Google den.
Mvh
Lars

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 27/10/2008 kl. 16:14

Kunne det være harlekin phalaenopsis gruppen der menes, du ved disse assymmetrisk mønstrede nyere typer, ofte i meget farverige farver. I såfald ja, der refereres til en hybrid, faktisk en hel grupe af hybrider som går under denne betegnelse.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Søren B
Geografisk sted: Kokkedal

Indlæg af Søren B » 27/10/2008 kl. 17:04

Jeg har set Harlekin orkide nævnt i en bog - jeg mener, det var i Politikens bog om orkideer. Jeg er ikke 100% sikker på, hvilken gruppe det er, men hvis jeg ikke husker helt galt, er det Zygopetalum....Jeg har desværre ikke bogen, men prøv at kigge i den.

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 27/10/2008 kl. 17:34

Mon ikke du tænker på Zygopetalum Louisendorf 'Rhein Harlekin'... Der er dog flere orkideer hvor Harlekin er en del af klon navnet. Lars, hvad kan personen havde refereret til en gruppe af planter eller en specifik klon?
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 27/10/2008 kl. 20:44

Jeg har hørt betegnelsen Harlekin orkide før, men nu har jeg brugt en halv dag på at lægge hovedet i blød, men, lige meget har det hjulpet. Kan din kunde ikke komme det lidt nærmere, Lars? :roll: Farver, udseende, størrelse, inspirationskilde mm.?
Mvh Egon

Besvar