Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvilken art??

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Nick

Hvilken art??

Indlæg af Nick » 9/11/2008 kl. 19:57

Hej Nick her jeg er ny inde for orkider:D eller jeg har haft orkider nogle år, men ikke rigtig gået op i det før nu:D.

1: Men jeg leder efter en plante der er til at få fat i.

Den må heller ikke være for stor det må meget gerne være en lille eller en mellem plante de skal stå i et terraie størrelsen er 45x45x60.

2: Den må også være nem at passe.

3: Den må meget gerne være en jeg kan hænge på fx bark eller hvad man hænger dem fast med:D så jeg kan flytte den rundt med den.

4: Den skal også kunne tåle en varme på 21-22 grader konstant og en fugtighed mellem 83-90. Den skal også kunne tåle at blive douches 2 gange om dagen.

Kan i hjælpe mig :D det ville være super.
Vedhæftede filer
En af mine orkider.JPG
Her er lige en af dem jeg er mest stolte af den har jeg lavet masser af små stiklikger af:D der nu er inde i mit terraie
En af mine orkider.JPG (41.09 KiB) Vist 2877 gange
Hilsen Nick Larsen

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 9/11/2008 kl. 22:48

Hej Nick.

Som du har set hjemme i mine terrarier, så har jeg ikke mange orkideer derinde. Lidt Bulbophyllum, som gror fint, og et par andre, som ligeledes gror godt, men, som jeg nok aldrig skal forvente sætter blomster. Temperaturen er i mine terrarier nærmere de 25°, og et par af dem, jeg har groende, vil gerne have nogle lavere temperaturer for at sætte blomster, som frøerne ikke holder til.

Så, der findes mange, der vil kunne klare det, men, om du så kan få fingre i dem, det er så lige det. Nu ved jeg ikke, om Jydsk Orkide Import er flyttet, men det kan de jo fortælle dig, hvis du ringer til dem, så kan du besøge dem, enten i Elsted eller i nærheden af Søften, begge byer i nærheden af dig. De skulle efter sigende blive ved med at sælge orkideer efter den eventuelle flytning, og de kan jo fortælle dig, hvilke af deres mange tusinde orkideer til salg, som kan klare de forhold, du har i terrarierne. De har nummer 86 23 23 00 , så kan de give dig deres adresse lige nu.
Mvh Egon

Nick

:D

Indlæg af Nick » 10/11/2008 kl. 16:28

Tak det ville jeg lige prøve
Hilsen Nick Larsen

Besvar