Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Aerangis

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Erling

Indlæg af Erling » 28/5/2009 kl. 13:14

Tak for linkene Egon, det ene af dem havde jeg søgt mig frem til og det giver jo en glimrende introduktion til emnet "How to do without knowhow" :D . Jeg forstår godt at du stoppede for de henved 35 år siden, mug kan man jo altid dyrke!! Jeg har dog adgang til autoklave på mit arbejde og et laboratorium med lidt kollegial bistand - det vil jeg forsøge at trække på.
Karen, en glimrende ide med at præve mig frem med et par glas uden frø i første omgang - så kan man jo altid arbejde videre derfra. Hvad angå om naturen skal råde i min "vindueskarm" så skal hun kun for så vidt at jeg bestemmer over liv og død efter ringe evne. Hvis det virkelig er således at palnter dør under fødslen af nye planter er det ikke det værd. Mennnnnnnn, jeg kunne nu godt tænke mig at give det et forsøg alligevel. Gerne med nogle flittigere frøsætter. Der er jo endelig også muligheden at købe frø over nettet - så er det blot spildte penge, og når fruen ikke får det at vide går det jo nok :twisted:
Men en god debat på forummet er det hele værd.
Efterlysning - er der nogen der har hands on erfaring med bestøvning og dyrkning, vil jeg meget gerne tale med hende/ham.

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 28/5/2009 kl. 14:31

Hej Erling
På min hjemmeside www.orkidecenter.dk finder du under links flere gode sider vdr. emnet, ligesom jeg da selv gerne vil hjælpe dig.
Mvh
Lars

Erling

Indlæg af Erling » 28/5/2009 kl. 16:20

Hej Lars
Det er sørme et flot tilbud af dig. Tro mig, jeg har allerede mange gange været omkring din hjemmeside, om ikke andet så svælge lidt i dine salgslister.
Hvis det er iorden med dig vil jeg gerne engang besøge dig, både for at se din forretning men også for evt. at hører om dit arbejde med frøformering. Det er jo rart at vide, at når jeg nu for gud ved hvilken gang producerer mug, kan sende opgaven videre til dig og betale mig ud af det.
Tak for tilbuddet, det vil jeg ubetinget gerne benytte mig af. Jeg kontakter dig selvfølgelig i god tid i forvejen så vi evt. kan aftale noget.

Besvar