Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

hvilken orkide

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
glenn_24
Geografisk sted: vestsjælland

hvilken orkide

Indlæg af glenn_24 » 13/8/2009 kl. 20:14

hvilken en orkide er dette nogle som der kan komme med et navn og evt en forklaring på hvordan den trives bedst...
Vedhæftede filer
IMG_1515.JPG
IMG_1515.JPG (44.13 KiB) Vist 3372 gange
IMG_1514.JPG
IMG_1514.JPG (43.88 KiB) Vist 3372 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 14/8/2009 kl. 00:14

Umiddelbart kunne det ligne en Papilionanthe (teres), men, det kan også være andet. Måske en Luisia! Hvor har du den fra?

Er det Papilionanthe, kan den dyrkes tempereret til varmt og i halvskygge. Men dyrk den varmt, hvis du ikke kan få sat navn på den, så skulle det ikke kunne gå helt galt.
Mvh Egon

glenn_24
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af glenn_24 » 14/8/2009 kl. 04:02

nu siger du varmt det er vel bare stue temperatur 20-25 grader ??

jeg har fået den fra en afdød ven af min far..

glæder mig til og se blomsten på den hvis jeg er så heldig..

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 14/8/2009 kl. 09:06

Det ser ud til, at du kan dyrke Phalaenopsis i det vindue, og, har de det varmt nok hen over vinteren, så er der ingen problemer med denne. Det er "bare" stuetemperatur, helst ikke under de 18° C, og slet ikke under de 15° C om vinteren til Phalaenopsis.

Med den højde, den har, så er det nok Papilionanthe teres, det er den, der oftes bliver solgt. En meget smuk længe blomstrende plante, som jeg bl.a. satte ind i min udestuegennemgang for nylig. Den med "urskoven". Har den oprindelige ejer handlet med Jan fra KJ Orchids, så kan du være så heldig, at det er Papilionanthe pedunculata, dem solgte han omkring 2003. Den er bare fantastisk smuk i læben.

Jeg glæder mig til at se billeder af dens blomster til næste år. I år når den det nok ikke.
Mvh Egon

Besvar