Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Phalaenopsis appendiculata

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Phalaenopsis appendiculata

Indlæg af ErceDK » 2/10/2009 kl. 20:32

Nogen der ejer, eller kender noget til denne?
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 2/10/2009 kl. 21:08

Sød lille ting, som var rasende dyr da den blev først kom i handlen her for nogle få år siden, er vist kommet lidt ned i pris. Men nej jeg har ikke dyrket den, så meget ville jeg ikke betale for en phalaenopsis. Og så mener jeg at huske den er varm i modsætning til nogle af de andre miniature arter (lobbii, parishii), som bedre passer ind i mine forhold.

Har du den eller overvejer at anskaffe den? For hvor var den sød, en af dem som man ikke lige glemmer, hvis man altså syntes at sm,åt er godt, men ingen duft såvidt jeg husker.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Indlæg af ErceDK » 3/10/2009 kl. 23:25

leder stadig efter et sted der har den hjemme :)
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 3/10/2009 kl. 23:53

Prøv at se dette link: http://www.bc-orchideer.dk/planter%20og ... ehoer.html . Måske får de den hjem igen. Du kan da forespørge.

Har du mod på en import, så se her: http://www.i-orchids.com/ourproduct_det ... ecordID=35

De er fra Malaysia, så det er med CITES og Plantedirektoratet indvolveret, og, så kan du godt lægge mellem 1500 og 2000 kroner mere på prisen. :lol:
Mvh Egon

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 4/10/2009 kl. 09:36

Jysk Orchideimport solgt dem også på et tidspunkt, men den gang var de sindssygt dyre. BC er nok et godt sted at spørge. Men KJ orchids tilbyder også at opstøve den, Jan rejser jo meget rundt til udstillinger og kunne sikkert opstøve en. Men det billigste er nok selv at finde den, den må jo også snart være mere almindelig så priserne ikke behøver at være så absurd høje. Håber du finder den.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar