Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Bulbophyllum Plumatum:

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
mikkel
Geografisk sted: hellerup

Bulbophyllum Plumatum:

Indlæg af mikkel » 20/10/2009 kl. 21:15

Hej alle sammen.

Er der nogle der ved hvor mange typer Bulbophyllum Plumatum der findes, ved at der findes den almindelige røde plumatum og så den gule/alba. Findes der andre???

ps. På min røde Bulbophyllum Plumatum har jeg fornyligt opdaget to blomster stilke, glæder mig :D

Håber at der er nogle der har mere viden om det ind mig selv
VH mikkel

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 20/10/2009 kl. 23:25

Min er ikke rigtig rød, men nærmest rødlilla. Den vises på mange billeder som ren rød, og, så er der jo Bulb. plumatum var flava, som er den gulgrønne, du kalder alba. Muligvis findes den også i en ren alba-version, jeg har dog aldrig set billeder af den. :roll:

Det er facinerende at se blomsterne udvikle sig, da den jo nærmest ikke har knopper, men starter med små miniblomster, som bare vokser for hver dag. Min smed det sidste blomsterskaft for få dage siden. Glæd dig! :P
Mvh Egon

Besvar