Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendrobium hercoglossum

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Dendrobium hercoglossum

Indlæg af Sus » 13/5/2010 kl. 14:11

Hej Allesammen

Jeg vil høre om der er nogen af jer der har denne plante og evt. kan vise mig et billede af planten ?
Jeg kan ikke finde nogen ordenlige billeder af den på nettet kun blomsten...

Er den svær at dyrke ?
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Den. hecoglossum

Indlæg af Lars Jensen » 15/5/2010 kl. 10:35

hej Sus
jeg har både den alm. og alba variationen. de er ikke svære.
Mvh
Lars

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 15/5/2010 kl. 11:22

Den ser ikke så tosset ud, den tror jeg lige jeg smider på min ønskeliste til fremtidig køb :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 17/5/2010 kl. 22:37

Mange tak

Jeg får den på torsdag :D Den er bestilt :P

Sammen med nogle andre vi hellere må kigge på når kassen er åbnet og planterne frigjort og fotograferet :lol: nogle gamle sager meget specielle...

Jeg får et pragteksemplar for 175 kr der vil pryde samlingen stort :D

Schwerter har den til 10 ØVro :wink:
MVH Sus

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 22/5/2010 kl. 12:44

Håber du bliver glad for den, er også selv lige blevet genforenet med min plante, dvs at den er på Sofiero - men tænk sig vi havde glemt den, men ham vi glemte den hos has passet den rigtig godt... så tak til Lars Bo :)
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 22/5/2010 kl. 21:25

Hej Karen

Mange tak...ja jeg er blevet rigtig glad for den...det er en fin plante i god stan og fornøjelig str. Den er just blevet pottet op...det trængte den til og den er blevet mere grøn i farven efter dette...Den står i mit drivhus nu sammen med de andre der kan tåle lidt lavere temperature end phal. og de gror som en i pokker...Også selv om nogen af dem er blevet pottet op (30 %)

Jeg er meget spændt på hvad dette somemr ophold vil gøre ved mine blomstringer...nogen har jo ladet denne face ligge i over 2 år så mon ikke jeg får noget at vise frem når tiden er til det :) Det håber jeg ihvertfald...

Dag når op på 30 hvis jeg ikke forstøver og gør ved så jeg pisker rundt med vandforstøver inde og skyggegardiner udvendigt. (hvidt da det afviser varmen) PT er der 19 + drivhuset alt er lukket og forsejlet, så jeg går ud fra det er fint...om dagen lufter jeg godt ud og holder meget øje med den ikek overstiger 25 +.Men når vi får rigtig somemr går jeg ud fra de skal ud af drivhuset ? under evt. et kamoflage net i haven? (et jeg har "arvet" fra tidligere beboere.....)

Den ene dag jeg kom ud lige her i starten af ugen (uden orkideér i drivhuset )var den over 50 + WOW men døren og ventilationes vindue var også lukket og træerne var ikek sprunget så meget ud som de er nu plus der ikek var skygge gardiner på...Man skal være efter det KONSTANT....
MVH Sus

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 22/5/2010 kl. 21:40

En god forskel mellem dag og nat er vigtig for mange dendrobium typer, så mon ikke det hjælper.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 1/7/2010 kl. 19:51

har den sat skafter.....7 søde små skafter i alt...jeg har nu taget den ind da knopperne er begyndt at udvikle sig min stelis står snart i fuld flor ( 3,3 millimeters blomster nogen der har en lup? ) har 10 skafter med MASSER af små meget lyssegrå/rosa blomster med kun 3 kronblade...Dendrobium phalaenopsis tybe hybrid sag der har ladet vendte i 2 år har også sat skaft men dens søster forsat strækker....så der sker sørme ting og sager....
MVH Sus

Besvar