Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hjælp - jeg har fået en "anco"

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
MetteMP
Geografisk sted: Ribe

Hjælp - jeg har fået en "anco"

Indlæg af MetteMP » 5/9/2010 kl. 13:38

Ja, nogle gange vil folk jo være flinke.. Lidt for flinke.. Efter min omgangskreds har fundet ud af jeg har en lille hobby med orkideer, så har de valgt at forære mig en "anco"(hvis den overhovedet hedder det) i gave. De havde fundet den hos en blomster handler til ingen penge, da forhandleren bare ville af med den, da de vidste de ikk kunne håndtere den.

-Og som om en nybegynder som jeg kan det! Så please alle sammen, hjælp mig til at få en sund blomst jeg kan have glæde af i rigtig mange år endnu! Jeg synes den er SÅ smuk!

Her er der nogle billeder af den:
Billede
Billede
Billede
Billede
Senest rettet af MetteMP 5/9/2010 kl. 14:01, rettet i alt 1 gang.
Mvh Mette - nyligt bidt af en "gal" orkide!

Brugeravatar
Jette Thestrup
Geografisk sted: Engesvang v/Silkeborg
Kontakt:

Indlæg af Jette Thestrup » 5/9/2010 kl. 13:56

Hej Mette

Du har simpelthen fået dig en super flot Vanda :lol:
Jeg har selv 9 stk. Vanda og Ascocenda, de får dyppet rødderene i tempereret regnvand en til to gange daglig alt efter hvor varmt det er, de kan ikke lide at soppe i vand med deres rødder så sørg endelig for at der ikke står vand i bunden af glasset. Mine hænger på vores badeværelse. :)
Jette

MetteMP

Indlæg af MetteMP » 5/9/2010 kl. 14:00

kan jeg også forstøve den orkide som jeg gør ved de andre jeg har?

Brugeravatar
Jette Thestrup
Geografisk sted: Engesvang v/Silkeborg
Kontakt:

Indlæg af Jette Thestrup » 5/9/2010 kl. 14:31

Ja det kan du godt, men i længden får den alt for lidt vand hvis du kunbestøver den, den skal lige i vand et par minutter for at fylde sine rødder, du vil da kunne se at de bliver flotte grønne :)
Jette

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 5/9/2010 kl. 17:28

Smuk plante, du der har fået dig. :wink:

Anco Orchidee er navnet på gartneriet i Holland, der kan du gå ind og finde din plante. Det skulle, efter deres hjemmeside, være en Vanda Blue Magic! :P Så, det navn kan du så godt knytte til den.

http://www.ancoorchidee.nl/en/flowers.html
Mvh Egon

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 6/9/2010 kl. 13:46

jeg ville undlade at overbruse planten, da den ikke for nogen form for ventilation. Du risikerer at den rådner hvis der kommer vand i bladhjørnerne.
Fyld i stedet et lag perlesten eller leca i bunden. Heri kan der stå nogle cm. vand som vil holde rigelig fugt i glasset.
Mvh
Lars

JanES
Geografisk sted: Væggerløse, Falster

Indlæg af JanES » 8/9/2010 kl. 19:56

Jeg ville nok få den ud af glasset hurtigst muligt og finde et ophæng.
Uden luft omkring sig vill den antagelig hurtigt sætte mindre blade og dermed mindre chance for at blomstre igen :?

Jeg plejer at plante mine gaver af den slags om med det samme - hvis jeg har en vandakurv (lille kurv af plastic med ophæng) så ryger de derover efter en grundig vanding - risikoen for skader på rødderne er meget mindre når de er gennemvandet :)

Det ser jo ud til at være en stor flot plante så du kan jo eventuelt fæstne blomsterskaftet så den står nogenlunde fast (gør det også lettere at dyppe den i vand) og så er risikoen for rodskader meget mindre.

Men held og lykke med den meget flotte plante :D

Jan

MetteMP

Indlæg af MetteMP » 9/9/2010 kl. 11:33

Hej igen alle.

Jeg har valgt at hænge den op, da jeg slet ikk synes det kunne være sundt for den.

Så har den fået en fordampnings pakke..

En af de større rødder var desværre beskadigt, men jeg håber nu den overlever. Jeg vil i hvert fald gøre mit bedste. Billeder følger =)

Besvar