Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

flagermus orkide

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Lene Nielsen

flagermus orkide

Indlæg af Lene Nielsen » 20/9/2010 kl. 12:15

Hej allesammen
Jeg har lige fået mig en ny orkide, kaldet flagermus orkide, nu er mit store spørgsmål, er det en orkide. Navnet på planten er :Tacca Chantrieri.
:o) håber der er en der kender til den.

MVH. Lene Nielsen

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 20/9/2010 kl. 12:24

Skal vi sige det på den måde, at den er en orkide værdig, men, en orkide er det ikke.

Den jeg købte i sin tid, brød sig ikke om min måde at holde den på, så, den rådnede på ingen tid. :oops:
Mvh Egon

Lene Nielsen

Hej Egon

Indlæg af Lene Nielsen » 20/9/2010 kl. 12:32

Tak for hurtigt svar. Nej det anede mig nok, den ikke var ægte :wink: men køn er den.
Jeg kan forstå på dig at den ikke skal vandes sååå tit igen :)
Jeg er så heldig at der er 3 nye småplanter ved siden af, så nu må jeg se hvor galt det går med pasningen, :D

MVH. Lene Nielsen

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 20/9/2010 kl. 16:00

Det er sjovt jeg har flere gange fået skudt i næsen at det var en orkidee og har hver gang protesteret og sagt at det var det ikke :) så dejligt at høre at der er flere der er enige med mig.

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 20/9/2010 kl. 17:46

Ja, og det engelske navn understøtter det, for der hedder den "Bat Flower"....altså Flagermus Blomst :wink:

Men den er nu fin alligevel :)
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Besvar