Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Gæt en orkidee

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 27/9/2010 kl. 12:55

Prøv at gå ind på disse links, Irma.

http://www.colibriorquideas.com/especie ... mhians.php

http://www.flickr.com/photos/luizfilipevarella/page289/

For mig ser det ud til, at bladene er meget ens med dine. Men, er du ikke enig, så skal du jo ikke sætte et nyt navneskilt på planten. Jeg har beholdt mange af de oprindelige navneskilte på mine planter, selvom jeg mener at have fundet det rigtige artsnavn efter en blomstring, men, så kan jeg som regel selv huske, at skiltet er forkert! :oops:

Grandiphyllum edwallii har fremadrettede sepaler og petaler, din plantes vender bagud, og blomsten er gullig, sådan ser jeg ikke blomsterne på dine billeder. Men, du kan jo se, om dine billeder er blevet lidt forkerte i farverne, det sker tit p.g.a. sollys, blitz eller for mørke omgivelser, men, prøv at kikke på de to links. :wink:
Mvh Egon

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 27/9/2010 kl. 17:42

Ja jeg vil holde med dig i at bladene er ens men blomsten ligner ikke den jeg har sat ind er helt rigtig i farven :) Jeg har nu heller ikke sat nyt skilt ved men man kan jo sætte en extra ved men det bliver så med Grandiphyllum edwallii da det er den som den ligner mest :roll:

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 28/9/2010 kl. 15:24

Jeg har en der minder meget om den viste, mærket Onc. hians.
Dog er, dem du finder billede på nettet af, mørkere.
Der kan jo være flere variationer.
Mvh
Lars

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 28/9/2010 kl. 18:30

Jeg har også selv en hians og der er blomsten både mere brun og også større :)

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 13/10/2010 kl. 11:43

Kan i sige mig hvad den har gang i :?:
Vedhæftede filer
Onc.2.jpg
Onc.2.jpg (55.93 KiB) Vist 2020 gange
Onc..jpg
Onc..jpg (67.65 KiB) Vist 2020 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 13/10/2010 kl. 12:16

Det er 3 frøkapsler, den er i gang med at sætte. :P

Så må du jo vurdere, om de skal bruges til noget, om planten er i så god stand, at den kan bære 3 kapsler, eller, du skal fjerne mindst de 2 af dem.

Skal de bruges til frøformering, så skal du være helt sikker på navnet, inden du sender frøene eller børnene ud i verden. Så, Grandiphyllum sp. ville måske være det rigtige navn at give frøkapslens videre færd, med mindre du sidenhen er blevet 100% sikker på navnet. :wink:

Har du ikke leget bi, eller set en sådanne i nærheden af planten, så er den formentligt selvbestøvende.
Mvh Egon

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 13/10/2010 kl. 12:55

Jeg tror ikke at den har fået hjælp :roll: jeg skal ikke selv bruge frø men hvis der er nogen som gerne vil have en kapsel lader jeg 1 side som vedkommende så må få jeg vil ikke ødelægge planten for at få frø jeg ikke skal bruge :)

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 13/10/2010 kl. 16:56

Irmaline skrev:Ja jeg vil holde med dig i at bladene er ens men blomsten ligner ikke den jeg har sat ind er helt rigtig i farven :) Jeg har nu heller ikke sat nyt skilt ved men man kan jo sætte en extra ved men det bliver så med Grandiphyllum edwallii da det er den som den ligner mest :roll:
Kan du huske jeg købte 2 stk. Symphyglossum sanguinea ?

Blomsterne var sådan rimeligt ens i selve formen dog var den ene lidt mere åben end den anden men farverne var vidt forskellige...den ene var flot stærk PINK og den anden var fesen rosa til hvid/rosa købt samme tid, samme sted og placeret ens med ens vanding...
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 13/10/2010 kl. 17:45

Dem har du ikke købt af mig :roll: jeg havde nemlig ikke flere da du fik orkideer kan du ikke huske at jeg mente at jeg havde en men det var så ikke den :)

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 13/10/2010 kl. 20:36

Irmaline skrev:Dem har du ikke købt af mig :roll: jeg havde nemlig ikke flere da du fik orkideer kan du ikke huske at jeg mente at jeg havde en men det var så ikke den :)
uhm jo :) Jeg bestilte dem jo direkte fra swerter til noget med 5 øvro eller noget i den stil :) Det var bare for sammenligningens skyld...selv om de kan være den samme plante findes der variationer det var blot det jeg mente :)
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 13/10/2010 kl. 22:46

Ja jeg kan godt huske at du fik dem fra Schwerter da jeg ikke havde nogen :)

Besvar