Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hjælp til navngivning af orkide

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Brugeravatar
Jetpet

Hjælp til navngivning af orkide

Indlæg af Jetpet » 26/9/2010 kl. 19:57

Hej alle sammen.

Min dejlige kæreste kom hjem med denne her i dag. Nu har jeg så ledt og ledt men kan ikke finde noget navn på den.. Jeg er temmelig sikker på at det er en orkide og synes også at jeg har støt på den før. Jer der nogen af jer der kan hjælpe mig med at give denne smukke orkide dens navn?..
Vedhæftede filer
ny.JPG
ny.JPG (45.58 KiB) Vist 2864 gange
Elsker bare sine orkideer

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 26/9/2010 kl. 20:24

Den ligner jo en Encyclia cochleata, men, kan være en hybrid med denne, så, uden et medkøbt navneskilt, så må du nok nøjes at skrive Encyclia på skiltet! :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
Jetpet

Indlæg af Jetpet » 27/9/2010 kl. 17:30

:D Dejligt at have navn på.. Tusind tak for hjælpen... :)

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 30/9/2010 kl. 08:46

Ja som Egon siger så der hybrider som ligner arten, og det er typisk dem som findes hos almindelige blomsterhandlere. Men tillykke med den fine plante, den kan blomstre i laaang tid, og når planten først er rigtig stor så har den kræfter nok til at holde gange i de gl blomsterstængler indtil næste sæsons stængler står klar.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Jetpet

Indlæg af Jetpet » 30/9/2010 kl. 18:06

Okayyyyy vildt.. Det ser vi frem til.. ;)

Besvar