Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Ancistrochilus rothschildianus

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Morten Lyngsaa
Geografisk sted: Kaas
Kontakt:

Ancistrochilus rothschildianus

Indlæg af Morten Lyngsaa » 9/3/2011 kl. 17:41

Jeg har erhvervet mig en plante af denne skønne orkide, men nu er spørgsmålet så: Hvilken kompost skal jeg anvende, hvordan dyrker jeg den i det hele taget?
Mvh.
Morten Lyngsaa
Skolemarken 1
Kaas
9490 Pandrup

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 9/3/2011 kl. 18:03

Det er jo ikke en plante, jeg kender noget til, men, du kan se her under, hvordan den gror i naturen, så en kompost til epifytter, eller som klodsplante må vel være godt til den.

http://www.orchid-africa.net/espece_det ... spPK=13363

Billedgoogler du den, så står den tit i flade potter i store klumper, måske du kan finde noget i teksten ved billederne! :wink:
Mvh Egon

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 9/3/2011 kl. 23:13

Ja, jeg vil også sætte den i en normal barkblanding, men vente med ompotning til nyvæksten går igang. Så vidt jeg ved skal du være rigtig god ved den med vand og næring over vækstsæsonen for at få en god blomstring. Jeg havde en med hjem i blomst, og det er altså et imponerende syn med sådan en stor og lækker blomst fra sådanne små mærkelige bulber! :)

/Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

Morten Lyngsaa
Geografisk sted: Kaas
Kontakt:

Indlæg af Morten Lyngsaa » 10/3/2011 kl. 02:22

Skal den have lov til at tørre ud inden nyvæksten, for derved at smide de gamle blade, lidt alla Pleioner? Eller holdes som Cattlaya/Laelia?
Mvh.
Morten Lyngsaa
Skolemarken 1
Kaas
9490 Pandrup

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 10/3/2011 kl. 18:42

Det er vist meget udbredt at den smider bladene. Jeg tror ikke du skal holde den helt tør over vinteren, men gerne holde noget tilbage med vandingen.

/Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

Besvar