Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Vanilje orkide?

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
pitup
Geografisk sted: Frederikshavn

Vanilje orkide?

Indlæg af pitup » 4/4/2011 kl. 19:47

Hej

Jeg søger orkideen som vanilje kommer fra, som dem man køber i butikkerne i glasrørene, jeg har prøvet at søge efter det men syntes ikke rigtigt jeg finder noget om det.

Jeg ville blive glad hvis der var nogen der kunne hjælpe med et navn på denne orkide, da det kunne være spændende og plukke sine egen vanilje stænger.

På forhånd tak. :o)
Hilsen Ulla

Brugeravatar
Augusta
Geografisk sted: Humlebæk

Indlæg af Augusta » 4/4/2011 kl. 20:17

Hej Ulla.
Velkommen til forumet.
Det må være en Vanilla planifolia, du skal have så.

Jeg har selv en i vindueskarmen, der vel snart er 8-10 meter lang, og stadig uden blomster. ;-) De kræver en godt potion tålmodighed.
Held og lykke med det.

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 4/4/2011 kl. 22:54

Jeg vil gerne forsøge at lave en plante til dig, som du så kan afhente i Lyngby Kbh, jeg har den også men ellers prøv at spørge i din lokale Bauhaus om de har i sinde at bestille den hjem her indefor de næste 4 md. det plejer de nemlig fra sen forår til midt på sommeren..kan ikke huske prisen....
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

pitup
Geografisk sted: Frederikshavn

Indlæg af pitup » 5/4/2011 kl. 09:35

Augusta:
Tak for svaret. Hold da op 8-10 meter, det var da noget af en plante, den må fylde godt i vinduet :-) så må jeg se om jeg kan få fat i sådan en.

Sus:
Tak for svaret, og tak for tilbudet, men det bliver svært og afhente den da jeg bor i Frederikshavn, så må jeg prøve at høre Bauhaus i Hjørring om det er noget de kan gøre. :-)
Hilsen Ulla

Besvar