Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

dendrobium ????

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
xCRSx

dendrobium ????

Indlæg af xCRSx » 15/7/2011 kl. 21:03

Hej alle I orkide-kloge hoveder :lol:

Jeg er rimelig meget novice inden for dette fag og håber derfor I kan hjælpe mig. Jeg har fået denne flotte orkide, men det eneste der står om den er at det er en dendrobium og at den skal står i indirekte lys, holdes moderat fugtig og gødes én gang om måneden.

Kan I spotte hvad det er for en ud fra mine billeder, og kan I måske hjælpe mig med en ordentlig pasningsvejledning. Er det en ok potte den står i?

På forhånd tak

Carina
Vedhæftede filer
15072011180.jpg
15072011180.jpg (45.85 KiB) Vist 2890 gange
15072011182.jpg
15072011182.jpg (43.58 KiB) Vist 2890 gange

Brugeravatar
Jette Thestrup
Geografisk sted: Engesvang v/Silkeborg
Kontakt:

Indlæg af Jette Thestrup » 16/7/2011 kl. 09:30

Velkomen til Carina
Jeg har en magen til den du viser billede af her, den står sammen med de andre Dendrobium hybrider i fuld formiddagssol og trives vældig, de er næsten altid i blomst eller på vej med et nyt skaft :D Mine står i potter meget lig din og jeg jeg vander mine når de er tørre eller næsten tørre, ang. gødskning, får de lidt når jeg husker det :wink:
Senest rettet af Jette Thestrup 17/7/2011 kl. 19:06, rettet i alt 1 gang.
Jette

Asasara
Geografisk sted: Hørsholm

Indlæg af Asasara » 17/7/2011 kl. 16:40

Utrolig smuk farve den har - tillykke med den!
Jeg har dendrobium-typer der minder om din jeg har ladet mig fortælle af den altid kloge Egon herinde fra at der højst sandsynlig kunne være noget bigibbum i. Da det er en hybrid vil det være umuligt at inde noget præcist om den.

Mine står forskellige steder i lejligheden og trives. Jeg sprøjter dem let hver morgen med regnvand, og så gøder jeg dem 1 gang om ugen, og mine nyder tilværelsen. Min ældste dendrobium har stået i blomst siden marts og er først nu så småt begyndt at smide et par blomster - men har stadig masser blomster tilbage - og hun er ved at skyde så småt helt nede ved bark-overfladen. Mine står alle i inddirekte sol.

ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Indlæg af ErceDK » 17/7/2011 kl. 19:21

hej du....

jeg må lige sige at jeg har en del dendrobium-hybrider der modtager fuld sol hele dagen og de trives fint, det eneste er at de får et lidt lilla skær i deres blade, men de blomstrer helt sindsygt - har en stardust der har stået med ikke mindre end 5 stilke, og den havde ikke blomstret i to år før jeg flyttede den i fuld sol
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Besvar