Jeg har tidligere ikke haft det store held med de tropiske jordorkideer fra Australien, da jeg glemmer at give dem en tør sommerperiode, og, så varmt som muligt.
Men, denne er jo ikke tropisk, den skal jo i princippet "bare" pottes som beskrevet med pottemixet, stå udendørs om sommeren, og frostfrit om vinteren, lidt, ligesom du ville gøre med mange andre potteplanter, der heller ikke tåler frosten, fuchsia mm.
Selve planten er jeg ikke bekymret for, om den kan gro, det er mere, om du har mulighed for at holde den lyst og frostfrit im vinteren, der bekymrer mig. Jeg kunne godt tro, at den kunne finde på at sætte lidt blade op i efteråret, ligesom Orchis og Ophrys gør det, i så fald skal den jo have det lyst, uden direkte sol gennem vinteren, men ikke over 5° C, kan du klare det, så er buddet jo 19£ lige nu med portoen oveni.
Den blå, det er ikke dig, eller.....?
http://shop.ebay.co.uk/orchidalchemist/ ... m=&_ipg=25
Det er de planter, sælgeren har på bud lige nu.
Men, måske er der nogen, der har denne slægt i samlingen, eller, kender mere til dens vintertilstand, end jeg gør, lad os se. Du har heldigvis nogle dage at løbe på endnu.