Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Diuris longifolia near hardy orchid plant

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Diuris longifolia near hardy orchid plant

Indlæg af monicakasandra » 25/7/2011 kl. 10:03

Er der nogen som kender denne/disse arter?

Diuris longifolia, Australian terrestrials,
http://www.ebay.co.uk/itm/Diuris-longif ... 4aad3001ad

Og ham der sælger, sælger bare en lille rod? Hvor stor mulighed er der lige for at den groe :?:

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 25/7/2011 kl. 10:37

Jeg har tidligere ikke haft det store held med de tropiske jordorkideer fra Australien, da jeg glemmer at give dem en tør sommerperiode, og, så varmt som muligt.

Men, denne er jo ikke tropisk, den skal jo i princippet "bare" pottes som beskrevet med pottemixet, stå udendørs om sommeren, og frostfrit om vinteren, lidt, ligesom du ville gøre med mange andre potteplanter, der heller ikke tåler frosten, fuchsia mm.

Selve planten er jeg ikke bekymret for, om den kan gro, det er mere, om du har mulighed for at holde den lyst og frostfrit im vinteren, der bekymrer mig. Jeg kunne godt tro, at den kunne finde på at sætte lidt blade op i efteråret, ligesom Orchis og Ophrys gør det, i så fald skal den jo have det lyst, uden direkte sol gennem vinteren, men ikke over 5° C, kan du klare det, så er buddet jo 19£ lige nu med portoen oveni.

Den blå, det er ikke dig, eller.....?

http://shop.ebay.co.uk/orchidalchemist/ ... m=&_ipg=25

Det er de planter, sælgeren har på bud lige nu.

Men, måske er der nogen, der har denne slægt i samlingen, eller, kender mere til dens vintertilstand, end jeg gør, lad os se. Du har heldigvis nogle dage at løbe på endnu. :wink:
Mvh Egon

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 25/7/2011 kl. 12:11

hej Egon

Tak for dit indlæg,

jeg tror måske at jeg venter lidt endnu med de australiske orkideer.

Det var egentlig mest den rød/orange jeg var interesseret i

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 25/7/2011 kl. 22:36

Jeg har nogle Australske orkidéer, Pterostylis curta, obtusa, og truncata, og det er aldrig lykkedes mig at få dem til at blive til noget. Denne gang (i vinters) kom der slet ikke noget op fra curta og obtusa, og truncata blev kun til nogle små planter med et par blade :(
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Besvar