Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

gode råd og erfaringer med grammatophyllum - verdens største

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
ChristianHald
Geografisk sted: Østerbro, København

gode råd og erfaringer med grammatophyllum - verdens største

Indlæg af ChristianHald » 19/8/2011 kl. 10:47

Hej alle, - jeg har investeret i en grammatophyllum (hybdrid) - er der nogen, som har gjort sig erfaringer med denne ? den skulle vokse hurtigt og kræve en del lys og vand...
- er der nogen, der har haft arten grammatphyllum speciosum?

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 19/8/2011 kl. 10:57

Jeg har haft Grammatphyllum speciosum, desværre før jeg fik udestuen, så, den havde det alt for mørkt i min stue nede på gulvet. I løbet af et par år var den væk, nyskuddene blev mindre og mindre, den startede ud med et par halv meter lange skud!

Knitta ville have købt en med hjem til mig fra en indkøbstur til Thailand sidste år, om de havde den med, eller ej, det ved jeg så ikke, jeg så den aldrig! :roll:

Din hybrid kan jo være mellem et par af de mindre arter, det vil jeg da næsten håbe for dig. De skal have det varmt og lyst. Formentligt også en del gødning, ikke kraftige blandinger, men tit og ofte, for at danne de store kraftige nyskud.
Mvh Egon

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 21/8/2011 kl. 23:18

Jeg har set G. speciosum i Singapore's botaiske have. Jeg håber, du har god plads :lol:
Lars Bagge

Besvar