Jeg syns godt både om mange af planterne og også blomsterne syns ejg er spændende men uf hvis de stinker så vil jeg nøjes med at sukke over billeder på nettet

Så passer det at de bare stinker alle sammen ? hvis nej hvilke stinker så ikke ????
Egon K P skrev:Mange Bulbophyllum lugter af døde fisk, råddent kød, eller, som den jeg har i blomst lige nu, sure sokker. Disse planter er som regel fluebestøvet, da fluerne lægger æg på forskellige blomster, som de ville gøre på de døde dyr, og fører derved pollinierne med, og bestøver nye blomster.
Men, der findes fx en Bulbophyllum odoratissimum, den dufter dejligt som mange af de andre i den slægt, og mange andre dufter slet ikke, i hvert fald har jeg mange, hvor jeg aldrig har kunnet fornemme en duft!
Så, det skal ikke afholde dig fra at lege med den slægt. Skulle du få købt Bulbophyllum echinolabium, så dufter den kun med sin ækle duft ved temperaturer lidt op over de 20° C, så, bare hold den på maks 20, så kan du nyde blomstens udseende, uden at have næseklemme på.
Tak Egon det vil jeg gøre har længe luret på dem og har ønsket mig dem det er super at høre jeg også kan have dem uden at skulle frygte blomsterneEgon K P skrev:Går du ind på orchidspecies.com, så kan du som regel læse, hvilke der ikke bare dufter, men dufter grimt, og, dem uden duftsymbolet mangler jo duft, så burde du kunne undgå de værste stinkere i den slægt!