Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hjælp til valg af smukkeste orkide

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
mikber1

Hjælp til valg af smukkeste orkide

Indlæg af mikber1 » 6/10/2011 kl. 20:09

Jeg skal have købt en eller 2 orkideer til min kæreste, og har tænkt mig at købe de 2 mest specielle og smukkeste... Jeg har brugt lidt tid på at søge lidt på de forskellige typer, men det er jo en jungle... Håber nogle vil hjælpe??

Brugeravatar
Augusta
Geografisk sted: Humlebæk

Indlæg af Augusta » 6/10/2011 kl. 20:17

Sikke en fin tanke. Men det kommer jo også an på hvilke forhold h*n kan tilbyde dem.
En Cattleya mossiae er en super smuk klassisk orkide, synes jeg. Du kan se den her: http://www.orkideimperiet.dk/botaniske- ... ssiae.html

Håber det lykkes.

mikber1

hmmm

Indlæg af mikber1 » 7/10/2011 kl. 15:06

Den er virkelig flot..

Ja, glemte self. at skrive om forholdne.. Vi bor i Lejlighed, så det er ret begrænset med lys og varme.. de kommer jo til at stå i stuen ved stue temperatur, når vinduet..

ALT HJÆLP KAN BRUGES.. Jeg er helt grøn ;)

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 7/10/2011 kl. 16:05

Jeg ville også sige en Cattleya. De er nok de allersmukkeste, man kan finde. Og rigtig mange af dem kan trives i en stue. :D
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 7/10/2011 kl. 16:38

Ingen tvivl om at Cattleya er meget smukke. Men på en eller anden måde så synes jeg da at alle orkideer er både meget smukke og helt specielle hver på deres måde.

Skal det forstås sådan at din kæreste slet ikke har nogen erfaring i at dyrke orkideer endnu?

Nu ved jeg jo ikke hvor i landet i bor, så måske er der ikke en orkideforhandler i nærheden.Men, jeg tror da at hvis det var mig som var i din situation, så ville jeg simpelthen tage kæresten med hen og vælge orkideer. Det ville jeg gøre fordi I jo så kan fortælle forhandleren om hvilke forhold I kan tilbyde orkideerne, og dermed få valget mellem de planter som har størst mulighed for at trives, blomstre og blive en succes.

Jeg synes bestemt ikke at din tanke ville blive mindre smuk af den grund, tværtimod og det er jo stadig en overraskelse.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar