Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Gode råd søges

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Gode råd søges

Indlæg af Erna » 8/10/2011 kl. 21:55

Inspireret af Jette, har jeg tænkt mig at aflægge Orkidegarnteriet i Fredensborg et besøg på mandag Jeg kunne godt tænke mig at mit minidrivhus blev beboet af et par planter mere.

Jeg har længe i ordets bogstaveligste forstand ”skelet” til denne plante: Mediocalcar decoratum. Det er en af dem som virker som en magnet på mig, det er en rigtig dejlig dekorativ plante og meget speciel at kigge på.

Jeg har hidtil tænkt at det ville være en plante som jeg ikke havde mulighed for at dyrke.
Mon jeg kan dyrke den nu :roll: :?:

Jeg har læst at den både kan dyrkes koldt og varmt. Så umiddelbart kunne jeg måske enten dyrke den i mit varme minidrivhuset eller på lerrør.

Den kolde mulighed på lerrøret er jeg imidlertid stærkt i tvivl om, fordi det ser ud som om at den nogle måneder om året skal holdes mere tør, og det er jo så ikke hensigten når man dyrker på lerrør.

Hvis nogen evt. skulle have nogen forslag til planter som kunne finde på at ville trives i mit varme minidrivhus, så ville jeg være meget glad for ideer. Det er ikke ment som at nogen skal gøre sig den store ulejlighed, bare hvis der er noget som ligge popper up. Det skal selvfølgelig helst være noget som ikke er særlig stort, men som har dejlige store farvestrålende blomster som blomstrer det meste af året. :lol: :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 9/10/2011 kl. 14:33

Jeg mener, Hans Christiansen gjorde meget i at sælge terrarier med/til orkideer for et års tid siden, om han stadigvæk gør det, ved jeg så ikke. Så, han burde vel have nogle godbidder til salg.

Skal planterne blomstre året rundt, så skal du vel over i de mange slægter, der hører ind under Pleurothallis, de genblomstrer fra de gamle blade, og får en større og større blomsterrigdom hele tiden.

Jeg har nogle, der næsten blomstrer året rundt, men også én, der ikke har været uden blomster, siden jeg købte den for måske 1½ år siden, dog ikke store flotte prangende blomster.

Brandorff Orchide, Jydsk Orchide Import og KJ Orchids købte en stor del af Ecuageneras overskudsplanter, da der var Sofiero Trophy 2011, der var mange af dem, du måske kunne være interesseret i.
Mvh Egon

lilian
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af lilian » 9/10/2011 kl. 16:29

kan lige oplyse at Hans ikke selv er hjemme før onsdag, da han er på udstilling (eller hans blomster er) i Frankrig...har jeg fra hundens mund..!!

men erna, når du snakker med ham så forhør dig endelig om egnede til lerrør !!

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 9/10/2011 kl. 21:23

Tak Egon
:shock: TERRARIER :shock: så kunne spøgleset evt. få sig et pænt hjem og få lov til at komme ind i stuen :lol: Jeg håber at Hans stadig har nogle, om ikke andet så kan jeg jo i første omgang få en ide om, hvad sådan et koster.
Det er da lækkert at der virkelig findes nogle orkideer som kan blomstre over hele året, så lidt af dem vil da blive helt fint.
Ellers bliver det jo nok lidt af et spændende pusslespil, det vil jo også være fint med nogle planter som blomstrer på forskellige tidspunkter, så man ikke har det hele på en gang, men lidt fordelt hen over året. Også tak for henvisning til de andre orkideforhandlere. Ih, der bliver nok dejlig meget planlægning, og pusslerier.

Lilian, tak for oplysningen. Så venter jeg bare til på onsdag med at tage afsted. Jeg skal nok forhøre mig om mulige planter til lerrør, jeg tager blok og kuglepen med, ellers er der vidst ikke mange chancer for at jeg kan huske evt. navne når jeg kommer hjem. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Besvar