Jeg har længe i ordets bogstaveligste forstand ”skelet” til denne plante: Mediocalcar decoratum. Det er en af dem som virker som en magnet på mig, det er en rigtig dejlig dekorativ plante og meget speciel at kigge på.
Jeg har hidtil tænkt at det ville være en plante som jeg ikke havde mulighed for at dyrke.
Mon jeg kan dyrke den nu

Jeg har læst at den både kan dyrkes koldt og varmt. Så umiddelbart kunne jeg måske enten dyrke den i mit varme minidrivhuset eller på lerrør.
Den kolde mulighed på lerrøret er jeg imidlertid stærkt i tvivl om, fordi det ser ud som om at den nogle måneder om året skal holdes mere tør, og det er jo så ikke hensigten når man dyrker på lerrør.
Hvis nogen evt. skulle have nogen forslag til planter som kunne finde på at ville trives i mit varme minidrivhus, så ville jeg være meget glad for ideer. Det er ikke ment som at nogen skal gøre sig den store ulejlighed, bare hvis der er noget som ligge popper up. Det skal selvfølgelig helst være noget som ikke er særlig stort, men som har dejlige store farvestrålende blomster som blomstrer det meste af året.