Tak, Hans Jørgen. Dén bog skal jeg ha' fat i, der må stå en del mere om Lycaste, end jeg kan finde i de andre bøger.
Jeg har godt læst, at skinneri kan lide det køligt, men jeg fik først dén bog, da min skinneri 'alba' var godt i gang med at skyde
Jeg har mine i en fin barkblanding, iblandet spaghnummos. De er vokset rigtig fint i det, men skal naturligvis vandes ofte om sommeren, når de står i drivhus. Jeg er forberedt på at omplante ofte, men jeg skulle måske give . Jeg har læst, at nogen ligefrem omplanter årligt, hvad mener du om det?
Jeg har endnu kun 3: skinneri 'alba', lasioglossa og aromatica. Den eneste der har 'voksen' størrelse er lasioglossa, som jeg har overtaget fra en anden. Den skulle lige komme sig lidt, men fik nu hurtigt fine spændstige bulber, og prøvede også at sætte blomst her i efteråret. Desværre faldt blomsten af, inden den åbnede, men næste år......
Jeg skal være opmærksom på forskellen mellem Ida og Lycaste, jeg har nemlig også lav luftfugtighed - om vinteren i hvert fald. Der var vist også noget med Maxillaria og Lycaste engang, ikke? Ja, de orkideslægter