Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendrobium i vestvendt vindue

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
sømanden

Dendrobium i vestvendt vindue

Indlæg af sømanden » 31/1/2012 kl. 13:43

Hej med jer.

Jeg kom egentlig herind for at finde ud af hvad jeg gør forkert mht et par Cambria, men efter at ha været inde på orkideeimperiet er den ide skrottet.
For jeg har forelsket mig :D Jeg bliver nød til at anskaffe mig nogle flere Dendrobium'er

Jeg har en Dendrobium comp. 'Borneo' som står i et vestvendt vindue, den vokser, blomstre flere gange om året, og er helt fantastisk.
Og det selvom jeg er sømand, og planten slet ikke får vand hver anden måned.

Mit spørgsmål går så på de her 3 orkideer, er det et forsøg værd, eller vil det være penge ud af vinduet?

Dendrobium alaticaulinum

Dendrobium lawesii

Dendrobium victoriae reginae

Jeg håber der er nogen der kan være til hjælp, ellers er der jo ikke andet for end at prøve, og så håbe på det bedste :)

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 1/2/2012 kl. 08:23

Hej Sømanden,

D. alaticaulinum vil jeg nok holde mig fra, det er en lille sag der skal holdes fugtig hele tiden, så der går det bestemt ikke at tage væk i længere tid.

De to andre tåler udtørring bedre, nu ved jeg ikke om det skulle forståes sådan at de ikke får vand i 2 måneder, eller om det er hver anden måned du er væk i et par uger?

2 måneder er ihvertfald at strække den, men et par uger kan mange dendrobium sagtens klare, i vækstsæsonen er det dog ikke optimalt, men det skal nok gå. Begge de to du nævner er fantastiske hvad angår farve i mine øjne, og de kan finde på at smide bladene når det bliver tørt, der skal man dog ikke fortvivle, de starter nyvækst med fine blade igen efterfølgende :)

Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

sømanden

Indlæg af sømanden » 1/2/2012 kl. 10:53

Helt præcist er jeg hjemme i 3uger og 5 dage, og så er jeg væk i 4 uger og 2 dage.

Ja, de er jo helt fantastiske :D
Så må det jo blive sådan. Glæder mig som et lille barn til juleaften :D

Besvar