Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Aerangis mystacidii - pasning

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Karinaf
Geografisk sted: Mejlby - Randers

Aerangis mystacidii - pasning

Indlæg af Karinaf » 16/3/2012 kl. 19:08

Dette er også en af de planter jeg købte for lidt tid siden.

Indtil videre ser den ud til at trives fint hos mig. Den havde to små blomster stængler, da jeg modtog den. Jeg monterede den på en barkklods og indtild videre vokser ihvertfald den ene blomsterstængel lystigt :)

Men hvordan vil de af jer, der har forstand på denne lille afrikanske plante, anbefale at man passer den ? Vand, lys, gødning m.m :)

Overvejer meget om jeg skal have sat noget kunstigt lys op og i såfald hvilket? :?:

Karinaf

Indlæg af Karinaf » 19/3/2012 kl. 05:44

Slet ingen? :)

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 19/3/2012 kl. 07:26

Hej Karina
Jeg har ingen erfaring med din plante. Jeg har prøvet om jeg kunne finde noget relevant til dig på internettet, det var begrænset hvad jeg lige kunne finde. Jeg er nået frem til at den kommer fra det samme område i Afrika, som Aerangis luteo-alba, Jeg ved ikke om man så kan gå ud fra at de så begge skal dyrkes ens.

Linket
http://www.orchidculture.com/COD/FREE/FS254.html
indeholder et culturesheet for Aerangis luteo-alba, det er et af de gratis culturesheets, som er tilgængelige på

http://www.orchidculture.com

Der findes masser af andre sheets som man kan købe ( blandt andre et til Aerangis mystacidii ) men man ved at se udformningen af de gratis, kan man jo få en ide om det er noget man mener er anvendeligt, før man evt. køber andre.

http://www.orchidculture.com/COD/FREE/FS254.html

Jeg ved ikke hvor meget det her hjalp dig, men der er vel stadig håb om at der er andre, som selv har en, eller som ved en hel masse om den, kommer med et bedre svar.
Med venlig hilsen
Erna

Karinaf

Indlæg af Karinaf » 20/3/2012 kl. 21:03

Hej Erna

Tusind tak for hjælpen :) Vil prøve at kigge lidt på de link's du er kommet med og håber at jeg så bliver lidt klogere :)

Besvar