Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
-
Augusta
- Geografisk sted: Humlebæk
Jeg har købt denne (meget) lille plante hos schwerter, som en cinnabarina. Eller lidt snak frem og tilbage med andre orkideintersseret på facebook, er jeg kommet i tvivl om det overhovede er en Cattleya/ laelia. Der er jo ingen bulb eller noget der ligner.
Jeg har sendt en mail til gartneriet, der er sikkre på at jeg har fået hvad jeg bestilte. Hvad mener i ?

Uanset hvad er det en fin lille fætter.
-
Vedhæftede filer
-

- notacattleya.jpg (20.7 KiB) Vist 5704 gange
-
Egon K P
- Geografisk sted: Aarhus N
Har du prøvet at sende et billede af din plante til Schwerter? Der er noget helt galt, din plante stamme muligvis fra hans Vanda / Ascocenda -afdeling.
Mvh Egon
-
Augusta
- Geografisk sted: Humlebæk
Hej Egon. Har har sendt billede, hvorefter jeg fik dette svar:
Hello,
sorry for our late answer, but my brother is ill and so I could not ask him about your question. But now he is back and I have asked my brother about that plant and he is shure that it is Cattleya cinnabarina. It will start growing with only one leave per bulb when it is getting older.
Best regards,
Volker Schöttler

-
Egon K P
- Geografisk sted: Aarhus N
Det bliver jo spændende at se, om de får ret!

Mvh Egon