Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Identifikation

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
grundsoe

Identifikation

Indlæg af grundsoe » 10/10/2012 kl. 17:36

Hejsa.

Er der nogen der kan hjælpe mig med et navn på denne...

Billede

Det skal lige sige at jeg er HELT ny med hensyn til okideer.
Og min hovedinterresse ligger i terrarier :wink:
Men efterhånden er det blevet lidt spændende at finde nogle flotte planter, og selvfølgelig deres navne

Mange hilsner

Thomas

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 10/10/2012 kl. 20:59

Velkommen på orkideforumet, Thomas.

Umiddelbart vil jeg tro, du har vendt planten på hovedet, med andre ord, burde den nok sidde oppe i terrariet, og hænge nedad med sine forgreninger.

Det ligner meget en Zootrophion serpentinum, Zootrophion ximenae eller Zootrophion hirtzii, de 3 skiller sig ud fra resten af den slægt med sin vækstform. Jeg har 2 af dem, som jeg har vist her på forumet på et tidspunkt.

Prøv at google de tre, om ikke deres udseende passer med din plante, hvilken art, det er, kan først afgøres, når blomsterne kommer. :wink:
Mvh Egon

grundsoe

Indlæg af grundsoe » 10/10/2012 kl. 22:16

Hej Egon

Jo det kunne umiddelbart godt være en af dem :wink:

Jeg har sat den fast på en bregnerodsstamme som jeg bare kan vende, så kommer den til at vende rigtigt :wink:

Så håber jeg den kan holdes i et terrarie med god fugtighed

Mange hilsner

Thomas

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 10/10/2012 kl. 22:54

Jeg regnede også med, at du ville vende den om!

En høj luftfugtighed er helt fint for den, bare den ikke er fugtig hele tiden! :wink:
Mvh Egon

Besvar