Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvilken botanisk art er dette?

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
sissel
Geografisk sted: København Ø

Hvilken botanisk art er dette?

Indlæg af sissel » 11/1/2013 kl. 14:34

Er der nogen der kan hjælpe mig med at artsbestemme denne orkide?
Vedhæftede filer
orkide2.jpg
Close up af en enkelt bulbe
orkide2.jpg (78.37 KiB) Vist 4847 gange
orkide.jpg
Epifytisk orkide
orkide.jpg (88.52 KiB) Vist 4873 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 11/1/2013 kl. 21:22

Selvom det er længe siden, du meldte dig ind, så velkommen alligevel! :P

Jeg vil tro, det er en Bulbophyllum, kan evt. være en Coelogyne, men tror mest på det første. Artsnavnet må vente, til du får blomst i den! :wink:
Mvh Egon

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 14/1/2013 kl. 13:42

Jeg tænker også meget Coelogyne - bladene ser meget tynde ud for en Bulbo synes jeg, men de findes jo :)

Det er svært at se størrelsesforholdet helt, men ellers kunne væksten også ligne Encyclia/Dinema polybulbon (eller hvad den nu hedder idag...)

Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

sissel
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af sissel » 15/1/2013 kl. 07:55

Tak for svarene! Jeg hælder nok også mest til Coelogyne, netop pga de papirtynde blade. Bulberne er ca 2,5 cm i længden, og stænglen er meget ved-agtig.

Besvar