Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendrobium Star Class

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Chalotte

Dendrobium Star Class

Indlæg af Chalotte » 13/1/2013 kl. 17:01

Jeg er ret vild med orkideer, men også ung og uvidende omkring dem.. Plejer at få råd fra min kære mormor, men har så købt en ny smuk orkide på tilbud til 25 kr (var ved at gå ud) som hun ikke kendte til.

Den har så afblomstret og der er ved at komme nye skud, men også på de gamle stilke. Jeg kan se at der tidligere er klippet gamle stilke ned?

Så derfor er jeg i tvivl om hvad jeg skal gøre?

louise vig
Geografisk sted: kgs lyngby
Kontakt:

Indlæg af louise vig » 13/1/2013 kl. 17:42

det er nemmere at svare dig hvis du sender et billede med

Chalotte

Indlæg af Chalotte » 13/1/2013 kl. 19:27

Kan ikke tilføje billeder over 128KB

Men her er et link:
http://green-24.de/forum/files/thumbs/t ... 47_197.jpg

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 14/1/2013 kl. 13:54

Vand den en gang om ugen ved at dyppe potten helt under vand, Når den så går i gang med nyskud fra bunden og de er ved at sætte små rødder, kan du holde den lidt mere til den fugtige side.
Nyskuddet vil over nogle måneder vokse sig stort som de gamle, og når det er hærdet op og blevet tykt, begynder du at skrue lidt ned for vandningen, måske kun hver anden uge, og uden at vande den helt op og gennembløde.

Normalt ville man sige at den plante du har der kaldes en Dendrobium Nobile Hybrid, skal have kulde for at blomstre, men det er min erfaring at de hvide hybrider der er i handlen for tiden kan blomstre fint i en vindueskarm, uden at få kulde - bare du husker at holde dem lidt tørre når nyskuddet er modnet. Vil du dog være helt sikker, så stiller du den i soveværelsesvinduet eller lignende, så den får det lidt svalt især om natten (under forudsætning af at du da har det køligt i soveværelset...)

Held og lykke med den ellers :)

Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

Besvar