Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hjælp til Sophronitis?

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Johanne Kelly
Geografisk sted: Taastrup
Kontakt:

Hjælp til Sophronitis?

Indlæg af Johanne Kelly » 25/9/2013 kl. 20:08

Jeg er bare vild med de små, farvestrålende Sophronitis og jeg vil gerne have en eller to. Men det virker som en halvbesværlig slægt at have med at gøre, også selvom de nu er flyttet tilbage i Cattleya slægten. Er der nogen der kan fortælle mig, hvilken Sophronitis der er nemmest at give sig i kast med og hvordan man bedst dyrker dem? Så vidt jeg har kunne læse mig til dyrkes de bedst monteret eller i fint bark og holdes til den kølige side. Er det rigtigt forstået?

Mine favoritter er coccinea, brevipedunculata, wittingiana, cernua og violacea, den sidste er vist ikke i Sophronites slægten?

Jeg har set fantastisk flotte eksemplarer herinde og håber nogen vil dele deres viden.

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Re: Hjælp til Sophronitis?

Indlæg af LarsB » 27/9/2013 kl. 07:05

Hej Johanne,

Jeg har dyrket coccinea ind imellem, og jeg har haft mest succces med den på en grodanplade, men edn går faktisk også godt i en lille potte, og det er måske bedre i vindueskarm. Det skal dog, som du skriver, være en kølig en af slagsen. De bedste eksemplare, jeg har set, har været monteret på bark, men det kræver mere vanding, Især hvis det er vindueskarm.

Med venlig hilsen
Lars Bagge

Besvar